Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg har nå hatt permisjon med babyen fra 17 mars, og skal ha ut året. Fra januar skal jeg begynne på skolen igjen, 3 dager i uka, ettersom jeg bare har 1 fag å ta det semesteret. (Tok det andre nå i våres) Ettersom jeg ikke er fulltidsstudent, har ikke faren rett på foreldrepenger desom han skulle tatt resten av permisjonen. Men, jeg har jo egentlig ca 2 mnd permisjon igjen, som han evt kan få. (Dersom han velger 80% dekning) Det jeg lurer på er om vi kan benytte oss av tidskonto ordningen. Kan han være hjemme de 3 dagene jeg er på skolen, også er jeg hjemme med babyen de resterende 2 dagene? Det ville jo isåfall vært perfekt!! Har han rett på det, selvom jeg er student? Har forstått at det er et såkalt "smutthull" for studenter? Men, hvordan fungerer det? Beklager for sikkert dumme spm som har blitt stilt 1000 ganger før, men, hadde blitt veldig takknemlig for et oppklarende svar;)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg har planlagt noe lignende, selv om begge er i full jobb. Altså noen dager i uka hver. En tidligere kollega av meg hadde det slik, vet ikke om det var tidskonto eller kreativ delig av ordinær permisjon, men mulig skal det vel være
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå