blockarella Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg skrev et innlegg på Anonymforum tidligere i kveld om mulig fostervannslekkasje... Etter å ha ringt føden fikk jeg beskjed om å komme inn på en sjekk, og der fikk jeg beskjed om at vannet var gått og jeg nå var offisiellt innlagt! :-) Ganske sjokkerende, da jeg egentlig regnet med at det var en unødvendig sjekk, hehe.. Er 36+2, og da settes man visst igang innen 38 timer dersom ikke ting starter av seg selv innen den tid... I grunnen en utrolig sær følelse, har ingen vondter eller tegn på at noe er igang. Og jeg som hadde massevis av planer for de neste ukene, hadde til og med tatt ut permisjon fire uker før istedet for tre... :-) Så i morgen blir det litt paniske forberedelser, få istand sengen, pakke bagen osv, hehe... Spennende dager! :-)
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 oi så gøy!!! da må jeg bare ønske deg lykke til!!! :) er det din første? noen som har nevnt at du kanskje kom til å føde før termin eller? har du hatt mange kynnere? merket noe før vannet gikk liksom?
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 skal forresten samle krefter du nå ikke stresse rundt hehe.. så koselig
blockarella Skrevet 3. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2008 Takk takk! :-) Det er førstemann ja, og selv ble jeg tatt med tang to uker på overtid så det ligger nok ikke til familien ihvertfall! ;-) Har hatt masse kynnere hele svangerskapet, men ingen tegn på fødsel nå - hverken murringer eller antydning til rier... Så det hele føles litt sært! :-) Lykke til med de siste ukene! :-)
har nr 3 i magen :) *har født* Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 så rart.. jeg ble satt på drypp med første mann.. de tok vannet mitt ni dager før terminen, å da sa de at om riene ikke hadde satt i gang for fult av seg selv innen noen timer, så ville de gi meg drypp.. fikk en fødsel som gikk kjempe fort!! litt intens, men det gikk veldig bra! vet du om du har noen åpning eller?? lykke til til deg også! blir vel ikke mye søvn i natt nei!?
Herkules Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Når vannet går tidlig så sjekker de helst ikke åpning pga infeksjonsfare Vannet mitt gikk 4 uker før termin og jeg ble lagt inn, her sa de at jeg ikke fikk være hjemme så jeg sov på sykehuset. De satte heller ikke i gang før etter 48 timer (vet jeg skrev dag 3 i det andre innlegget men har tenkt meg om) Det setter ikke i gang før høyst nødvenig og du "i september kommer nr to!!" tok de jo vannet på og da var det vel meningen at fødselen skulle begynne, derfor tidlig drypp tenker jeg. De ønsker jo at når vannet går tidlig at babyen skal få være der lengst mulig, men ikke lenger enn en viss tid. Jeg hadde det akkurat som deg hi, vannet gikk, men jeg hadde ingen tegn på fødsel Jeg kjente ingen ting og JM sa at med så tidlig vannavgang så var det stor sjans for at jeg ble satt i gang og ikke klarte dette selv Jeg fikk likevel rier etter 41 timer og da gikk de rett på sak gitt. Ikke noe tull kraftige effektive rier fra første tak og etter 6 timer så var jeg MAMMA GLED deg det er helt fantastisk! Du vet i alle fall at du snart er mamma
Gjest Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Så spennende:) Så på profilen din at vi har termin samme dag, så nå går det litt mer opp for meg at det kan skje meg også hvilken som helst dag! Lykke til og håper du får en fin opplevelse
ChellBell - har født! Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Wow, så spennende!! Lykke til! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå