Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg tittet innom ei ung mors menyforslag for to uker på skravlesiden, og der var jammen nesten alt halvfabrikata. Ikke mye mat, der, nei...
Gjest -<<- Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Godt mulig. Unge mennesker bruker generelt mer halvfabrikata enn eldre, det er jo et relativt ungt fenomen at slikt selges. Uten at det behøver å bety at de har noe mindre sunt kosthold. Det er ikke veldig i tiden å lage kjøttkakene fra bunn' og sløye fisken og komponere sausen sjøl. Men, jeg lurte på - stiller du spørsmålet utelukkende for å få sagt at du ikke liker kostholdet til noen, eller er du faktisk så ignorant at du tror en enkelt persons menyforslag sier noe om hele generasjonen vedkommende tilhører?
børdi Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 hehehehe.... Ikke rart det blir krig i verden... Er ikke ung mor, og går mye i halvfabrikat her ja... sånn er det bare i dagens samfunn, ikke alle kan lage all middag fra bunnen av... LOL
Gjest Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg er ung og vi spiser stort sett aldri halvfabrikata. Jenta vår får trøndersodd en gang nå og da om vi skal ha taco (hun liker ikke det), men det er vel stort sett det vi kjøper av sånt, kanskje noen sauser nå og da. Hva man lager har vel mer med hva man liker tror du ikke? jeg liker ikke fiskepinner, fiskeboller, findus fiskegrateng osv så derfor spiser vi fisken fersk og i fileter når vi har fisk, jeg synes også at mine karbonader er tusen ganger bedre enn de man får kjøpt ferdige i butikken så derfor lager jeg de heller selv osv.. Jeg kjenner faktisk flere unge som er opptatt av et greit kosthold enn eldre (40 og oppover), men det er mulig at dette er et fenomen her hvor vi bor
Opp og ned er like langt Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Wirrah=ferdigmat!! Men ungene får masse frukt og grønnsaker. Ikke ferdigmat hele tiden, men det hender seg titt og ofte.. Har en gutt på ett år som ikke sover, og da er jeg helt ferdig om ettermiddagene... Huff,jeg må bli flinkere!!!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Ja, her blir det iallefall servert mye mer ferdigmat enn det blir hjemme hos mine foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå