Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Ser at mange her legger babyene for natten ved 19- 20 tiden er ikke det veldig tidlig? datteren min sover i sengen på natten på dagen og kvelden sover hun i vuggen sin i stua eller på verandaen i vognen. Vi tar nattstellet ved 21 tiden og da sover hun ved 22 tiden. da sover hun til rundt klokken 03.00. og etter det til alt fra 07. til 08. noen ganger litt lengere. er det bare jeg som er anderledes?
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Mine barn har alltid selv ønsket å legge seg tidlig. De er da også oppe tidlig, men det fungerer fint for oss. Man bestemmer selv - alt er normalt. Etter fylte 1år anbefales det å ikke la barnet sove etter kl.14. De fleste barn stjeler da søvntimer for natten. Sover man f.eks.fra kl.14-16 vil barnet sove 2 timer mindre om natten. Det beste er jo å finne ut hva som funker best for dere - og ikke være så opptatt med hva alle andre gjør. Selv synst jeg det er viktig at voksne også har litt alenetid på kvelden.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Kommer jo helt an på hvor gammel baby du har også da.. frem til ca 4 mnd sov vår baby i bagen på stuebordet på kvelden. Men rundt den tiden der ble han veldig trøtt i 20-tiden og vi begynte da med fast kveldsstell og legging i sengen kl. 20. Er nå to år og legger seg mellom 19 og 20 pluss har en dupp på dagen i 12-13 tiden.
Umulia med Amalia Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Hvor gammelt er barnet ditt? Da snuppa mi var baby var hun oppe til kl 21( noen ganger lenger). Hun sov 3 timer i strekk, så mat så tre timer sov igjen igjennom natten. Da passet det med at jeg la meg etter hennes første natt måltid. Kl18-21 var hennes mest våkne periode, hvor hun ville være på fanget hele tiden. Etterhvert som hun ble større begynte vi med å gå på badet kl 19.00, og det gjør vi fortsatt. Hun er nå 2 1/2 år. Hun sovner som regel ikke før 20.30-21.00 allikevel. sitter å skravler med seg selv i senga:-) Ikke stress med hva andre gjør, om deres system fungerer for dere som familie og barnet ikke er trøtt og uopplagt på dagtid så gjør som dere gjør;-)
Umulia med Amalia Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Ups, dette ble visst veldig rotete skrevet. Mangler en haug med kommaer ser jeg.... Vel, dere skjønner vel hva jeg mener;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå