Gå til innhold

hva synes dere om navnet jonah?


Anbefalte innlegg

Skrevet

kom gjærne med flere litt spesielle guttenavn

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjempefint! Tenkt på det selv faktisk om en av spirene sku være en gutt.

Synes guttenavn er vanskelige jeg.. Kommer bare på ett par: Maximillian ( Max), Dominic, Noah, Isaac, Liker egentlig sånne korte 4-bokstavsnavn men nå kommer jeg jo ikke på noen..

 

lettere med jentenavn!

Skrevet

Jeg syntes det er pent, men veldig bibelsk. Det kan jo hende det passer dere da. Men hadde ikke vært noe for meg.

Skrevet

Bestemte meg selv for dette navnet i ung alder etter å hasett søvnløs i seattle;o) Syntes fortsatt det er fint, men kommer ikke til å bruke det selv.

 

Sakarias er også stilig syntes jeg..

Skrevet

Jeg synes navnet er veldig fint, har tenkt på det selv. Men..Det betyr ulykke og det vet jeg ikke om jeg liker.

Skrevet

Betyr selve navnet Jonah ulykke? På navneguiden her inne står det at det betyr "due"... eller er jonah et ord på et annet språk, og betyr ulykke?

 

Forresten, jeg syns Jonah var et pent navn. Selv har jeg tenkt på Nathaniel, skulle det være en gutt (selv om jordmor mente at det så ut som ei pike). Ingen i familien min liker det, og mener det er vanskelig å høre at det er et guttenavn.. Likevel er det det eneste navnet jeg og samboeren min er enige om, og det har på en måte blitt sittende fast...

Skrevet

Jons betyr due i alle fall, så kan jo være det samme navnet bare med utenlandsk opprinnelse. Synes selv navnet er fint, men er usikker på hvordan jeg skal uttale det ordentlig på norsk.

 

Nei, guttenavn er ikke å bli klok på;)

Skrevet

Jeg synes ikke det er fint.

På norsk høres det litt "amputert" ut, og å uttale det på engelsk i norge tror jeg kun dere får nærmeste familie til å gjøre.

 

Jonas derimoe er 100 ganger finere.

Skrevet

Må si meg litt enig med tingeling.. jonas er litt bedre på norsk, men får litt assosiasjon til "jonas brothers" PÅ ENGELSK ;) hehe.. Syns navn som gabriell, Phillip, adrian og benjamin er fine til gutter :) Lykke til med navnevalg da!

Skrevet

Jeg synes Jonah er et nyyyyyyyydelig navn som jeg absolutt ville brukt hvis jeg hadde bodd i et engelsk-talende land.....

Jeg vet ikke hvordan det vil bli mottatt i Norge, men er uansett et nydelig navn synes jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...