simsim Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 kom gjærne med flere litt spesielle guttenavn
elize m/3 prinsesser & 1 prins Skrevet 4. august 2008 #2 Skrevet 4. august 2008 kjempefint! Tenkt på det selv faktisk om en av spirene sku være en gutt. Synes guttenavn er vanskelige jeg.. Kommer bare på ett par: Maximillian ( Max), Dominic, Noah, Isaac, Liker egentlig sånne korte 4-bokstavsnavn men nå kommer jeg jo ikke på noen.. lettere med jentenavn!
fru lykkelig Skrevet 4. august 2008 #4 Skrevet 4. august 2008 Jeg syntes det er pent, men veldig bibelsk. Det kan jo hende det passer dere da. Men hadde ikke vært noe for meg.
nanomor Skrevet 4. august 2008 #5 Skrevet 4. august 2008 Bestemte meg selv for dette navnet i ung alder etter å hasett søvnløs i seattle;o) Syntes fortsatt det er fint, men kommer ikke til å bruke det selv. Sakarias er også stilig syntes jeg..
husmus &2 Skrevet 4. august 2008 #6 Skrevet 4. august 2008 Jeg synes navnet er veldig fint, har tenkt på det selv. Men..Det betyr ulykke og det vet jeg ikke om jeg liker.
Paulita Skrevet 4. august 2008 #7 Skrevet 4. august 2008 Betyr selve navnet Jonah ulykke? På navneguiden her inne står det at det betyr "due"... eller er jonah et ord på et annet språk, og betyr ulykke? Forresten, jeg syns Jonah var et pent navn. Selv har jeg tenkt på Nathaniel, skulle det være en gutt (selv om jordmor mente at det så ut som ei pike). Ingen i familien min liker det, og mener det er vanskelig å høre at det er et guttenavn.. Likevel er det det eneste navnet jeg og samboeren min er enige om, og det har på en måte blitt sittende fast...
temine Skrevet 4. august 2008 #8 Skrevet 4. august 2008 Jons betyr due i alle fall, så kan jo være det samme navnet bare med utenlandsk opprinnelse. Synes selv navnet er fint, men er usikker på hvordan jeg skal uttale det ordentlig på norsk. Nei, guttenavn er ikke å bli klok på
Gjest Skrevet 4. august 2008 #9 Skrevet 4. august 2008 Jeg synes ikke det er fint. På norsk høres det litt "amputert" ut, og å uttale det på engelsk i norge tror jeg kun dere får nærmeste familie til å gjøre. Jonas derimoe er 100 ganger finere.
Jenta_00_ Skrevet 5. august 2008 #10 Skrevet 5. august 2008 Må si meg litt enig med tingeling.. jonas er litt bedre på norsk, men får litt assosiasjon til "jonas brothers" PÅ ENGELSK hehe.. Syns navn som gabriell, Phillip, adrian og benjamin er fine til gutter Lykke til med navnevalg da!
Nullenusken Skrevet 5. august 2008 #11 Skrevet 5. august 2008 Jeg synes Jonah er et nyyyyyyyydelig navn som jeg absolutt ville brukt hvis jeg hadde bodd i et engelsk-talende land..... Jeg vet ikke hvordan det vil bli mottatt i Norge, men er uansett et nydelig navn synes jeg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå