Pærefrø Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 etter en uke med pappaen. dagen før de skulle reise til pappaen, så tryna jo seff junior på asfalten her. det blei et skrubbsår i panna, og ikke var det stort heller... men så kommer de hjem i dag, og gutten ser ikke ut... der det var et lite sår er nå blitt tredobbelt så stort, og ei sinnsyk skorpe på det. han hadde ikke pilla på det heller. og rundt øyet er det masse blemmer, oppå øyelokket og på kinnet er det masse små sår, nesten som masse småstikk laga med nål, det sa faren kom fra kvister som han hadde fått i ansiktet.... men det som bekymra meg var alle de blemmene... han sa de hadde vært hos lege, og legen mente det var stikk.... men gutten ser jo ikke ut stakkar.... jeg får ikke komme i nærheten av det heller, for det er tydeligvis vondt.....
Honningmelon Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Kan det være brennkopper? Min eldste fikk det av et sår inni hånda. Såret var først lite, men på en uke ble det mye større og kjempestygt. Det hadde blitt brannkopp av det, og det spredte seg til resten av hendene hans.
Pærefrø Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 fader altså.... og så er det første barnehage dag i morra etter ferien... men hvorfor kunne ikke legen se det om det var det da?
akt80 & Sara Emilie Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 stakkars gutt:( hørtes ut som brennkopper syns eg og, det smitter jo utrolig lett og starter ofte i sår.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Skrubbsår kan faktisk være ganske skummelt. Jeg hadde bestilt time hos legen i morgen.
Honningmelon Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Nei, det kan du si :-) Er jo ikke sikkert det er brennkopper heller da. Var bare det at det minnet meg veldig om det såret eldste hadde. Han var borte fra bhg en mnd :-s Men, ikke ta sorgene på forskudd, det kan godt være noe annet ettersom legen ikke sa noe. Hadde tatt han til legen en gang til jeg.
Pærefrø Skrevet 3. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 3. august 2008 Fanken... han skal til legen på tirsdag, kan jeg vente til da? jeg har ingen mulighet til å gå i morra fra jobb, sjefen er på krigsstien.....
akt80 & Sara Emilie Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 du får høre med barnehagen nesten, er ikkje sikkert de vil ha han der om det kanskje er brannkopper. De klare jo kanskje se om det er det og? kanskje om du dekker til det?
Honningmelon Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Du kan fint vente til tirsdag, for det er jo ikke farlig. Men, i tilfelle det er brennkopper, så dekk de til godt, og ha GOD hygiene. Ellers sprer det seg veldig lett.
Pærefrø Skrevet 3. august 2008 Forfatter #10 Skrevet 3. august 2008 Jeg har fått ordna det sånn at søstra mi kan ha han i morra om de ikke vil ha han i barnehagen.... han har gleda seg hele sommeren til å få komme i barnehagen igjen....
Honningmelon Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 I vår bhg ville de ikke ha han der, ettersom det smitter utrolig lett. Legen sa han kunne gå i bhg om vi dekket det til, men de i bhg sa at barna ofte pillet vekk plasteret, og så var halve bhg smittet.
Scorpiogi Skrevet 3. august 2008 #12 Skrevet 3. august 2008 Kjøp brulidin sårsalve i mårra og smør på, om du vil kan du ha plaster over, og vask hendene godt! Hvis det er brennkopper... Men er det ikke det, skader nok ikke litt sårsalve uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå