Gå til innhold

Dere som har født 2 ganger eller mer.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk alle etter rier? Jeg hadde ikke det sist gang, men det sies vel at det er 2 gang mann får det.

Er dette sånn skikkelig vonde rier? Når kommer dem? Bør jeg be folk ikke komme på besøk første dag kansje? Vil nødig ha sviger mor på besøk når jeg har rier.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk etter rier med 2 mann ja - temmelig heftige i flekkene, men riene kom som regel alltid i forbindelse med amming..... vet ikke helt hvorfor, om det er noe med stimulering av brystvortene og fremkalling av disse etter riene, men men....

i alle fall så var de overkommlige - måtte ikke ha noe smertestillende eller noe (hørt om folk som tar det for etter riene)

(veldig spent på hvordan det blir denne gang - sies at det blir værre og værre)

Skrevet

hadde grusomme etter rier med 1, venter nå nr 2 nårtid som helst, å har avtalt at jeg får paralgn forte eller noe annet like sterkt for og dempe smertene(husker ikke hva det heter) de kom uavhengig av amming

Skrevet

Heisann, jeg hadde ikke etter rier, hverken med nr 1 eller 2. Det er ikke allle som får det. Som skrevet over kan man få smertestillende hvis etter riene er veldig vonde. Håper jeg er heldig å slipper denne gangen også;)

Skrevet

Jeg fikk etterrier med begge. Fikk Alproxen. Etterriene er for å få livmora til å trekke seg sammen, og de kommer sammen med amming. Men ikke gru deg til det. Det varer veldig kort.

Skrevet

med nr 1 så hadde jeg etterrier men ikke så vonde. litt.

med nr2 var de mye vondere..

så er spent på hvordan det blir med nr 3..

Skrevet

Hos meg ble etterriene verre og verre ettter hver fødsel. Etter min tredje var de så vonde at jeg gråt..og fikk smertestillende. Sliten, trøtt og jævlig. Pleierene mente det ikke var vits i å pine seg selv mer, jeg fødte uten smertestillende, men er litt trassig og ville det selv..

Har også hatt veldig mye verre EL og menstruasjonssmerter for hvert barn. Så ille at jeg kan finne på å SKRIKE, liksom..

Før jeg fikk barn hadde jeg ikke vondt i det hele tatt. Nå er jeg både premenstruell, vondt menstruell og postmenstruell, og jeg kan kjenne EL meget godt...

Skrevet

Jeg hadde etterrier da nr to var født, men kjente dem ikke. Var akkurat som kynnere. Magen ble helt hard og veldig rar og skjev, hehe. Men som sagt ikke vonde. Er spent på hvordan det blir etter tredjemann.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...