Bella Donna Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg har ei kusine som bor på ganske så mange mil unna oss. Hun kommer av og til på besøk og er ca en liten uke. Nå har hun meldt sin ankomst i løpet av høsten. Det er selvsagt koselig, for hun har bodd i utlandet det siste året. Probemet er at hun har skaffet seg en hund som hun vil ha med. (En liten "selskapshund"). Egentlig ikke noe problem det, men sønnen vår på 2 år er livredd hunder. Dessuten venter vi baby i disse dager, og tanken på en hund i puberteten og en nyfødt baby frister egentlig ikke nevneverdig. Synes dere vi kan "nekte" henne å ta med hunden? Vil jo ikke være kjiip heller, siden det er så sjelden vi ser henne...
3b@rnsmor-30* Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 her i huset vil jeg ikke ha noen hund inn...
mamman til to gutter Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Man kan alltid nekte folk å ha med hund, så det kan dere gjøre. Men dere kan jo også prøve å bli enig med henne om "regler" hvis hun skal ha den med. Si at hun kan ha den med hvis den feks ikke er i stua når babyen er der sånn at babyen kan ligge på gulvet uten at hunden kommer og hilser på. Og hvis hunden ikke er glad i barn eller generelt bjeffete som små hunder kan bli, så ville jeg ikke latt henne ta dem med pga han eldste som er redd hunder. Han har veldig godt av å lære at hunder ikke er farlige (hvis man har spurt om å få hilse på dem), men det tror jeg ikke han lærer hvis det ikke er en barnevennlig hund.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 For meg hadde det vært helt greit ,så lenge hun har full kontroll ,kustus og tar hensyn . Kanskje det hjelper 2 åringen din og ikke være så redd hunder og fint for hunden og lære og omgås barn....Bare en tanke
Arb.ledig husmor Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Har dere stort hus/leilighet? Vi hadde hund, og når vi har dratt på besøk til mine foreldre har vi ofte måtte stenge hunden i gangen pga allergi... Er det ikke noen mulighet for at denne hunden kan være et annet sted, ute f.eks mesteparten av tiden mens hun er der? Viss ikke det passer din kusine, så hadde jeg sagt at da ønsker jeg ikke hunden der, men på en fin måte..
Bella Donna Skrevet 3. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2008 Vi har stort hus, så om hun skal ha den med kan den være i underegt. Frem til nå har den bare bodd med min kusine i en studentleilighet, så jeg tror neppe den har sett så mye til barn før. Men om den kan oppføre seg har jeg også tenkt tanken om at den kan hjelpe på skrekken til sønnen min...
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Nå vet ikke jeg hvilken type hund dette er, men selskapshunder som chihuahua, pomeranier o.l er på topp når det gjelder aggresivitet. Så størrelse teller egentlig lite. Jeg ville nok ikke tatt en hund i hus som du ikke kjenner personlig, særlig ikke når din sønn er redd dem.
sirkelkatten Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Jeg ville spurt henne hvordan hunden oppfører seg med andre barn. Hvis den ikke har noe erfaring med barn kan det blir litt stress å ha den på besøk en uke hvis du ikke er vant med hunder. Jeg har selv hund og ser på den som et familiemedlem, så jeg ville ikke reist bort til noen der hunden måtte sperres inne på et rom f.eks. Dersom 2åringen din er veldig redd for hunder synes jeg det er på sin plass å begynne å trene vekk angsten. Han kommer til å måtte forholde seg til mange hunder gjennom livet, og vil ha et stort handikap hvis han er så redd at han f.eks aldri kan besøke venner med hund. Barn kan få mye kos sammen med dyr vet du:)
Mom2Two Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Nei, hadde ikke giddet å ha en hund her en uke. Ikke deres problem at hun har skaffet seg hund...
~sjiraff~ Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Hvis ett barn er livredd hunder så hadde jeg sagt ifra om det og forventet at hun respekterte det.
Gjest Skrevet 4. august 2008 #11 Skrevet 4. august 2008 Vi hadde akkurat besøk nå i 4 dager og de hadde med seg en 8 mnd schäfer, midt i hennes første fly-tid. Våre unger er 4 år og minste er 3 mnd. Unger har godt av å lære seg å håndtere dyr/oppføre seg rundt dyr. Dyr har godt av å lære å oppføre seg rundt unger. Hun på tre mnd har fått "god-morgen-rundsleik" i hele fjeset hver morgen og eldste har lekt med henne. Han på 2 burde kanskje få sjansen til å lære at det å være redd hunder ikke er rasjonelt? Hvis venninna di har noe lunde kustus på hunden sin hadde jeg ikke nølt med å sleppe den inn i huset.
Sivalur Skrevet 4. august 2008 #12 Skrevet 4. august 2008 Hvis du vil hjelpe gutten til å ikke være redd hunder, kan du sjekke boken 'Eventyr som hjelper barn'. Der er det et avsnitt om frykt for hunder og hvordan barna kan hjelpes over det.
hit og dit Skrevet 4. august 2008 #13 Skrevet 4. august 2008 Dersom bikkja mi ikkje er velkomme på besøk til andre så har eg full forståelse for det. Klart det, det fører ein del med seg med bikkje. Det er ikkje sikkert eg hadde hatt anledning til å komme da, men det var av praktiske grunner og ikkje furting fra mi side. Men du kan jo snakke med kusina di, ho er nok villig til å inngå eit par kompromisser om du lar ho ha den med seg.
pandabjørn Skrevet 4. august 2008 #14 Skrevet 4. august 2008 tror jeg ville ha sagt i fra til henne at hun ikke kan ta med hunden til dere hadde det vært for 1 dag så hadde det vært greit, men ikke over flere dager/netter! vi selv har en selskapshund / papillon som vi skjelden tar med bort til folk (nå er jeg heldig som har snille foreldre som kan passe den når vi skal bort eller på ferie)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå