Gå til innhold

"stripping"


begla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er vel at jordmor/ lege går inn å tøyer livmoråpningen. Tøyer slik at mormunnen skal åpne seg. Har ingen erfaring fra dette selv, men har hørt at noen kan ha effekt av dette, mens handre har ingen effekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de drar i den livmortapp-greia ja, og for meg funket det som ei kule! :o)

håper det har like stor suksess denne gangen :)

Men er litt ubehagelig ja. Det kan bare gjøres hvis det er modent inni der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble strippet i dag hos jordmor ca kl 12.00. Blødde en del etterpå, og kynnerne er blitt hardere etterpå synes jeg. Men ikke tegn til rier. Noen som vet ca hvor lenge etterpå jeg kan forvente noe forandring? Før jeg kan vite at det "ikke funket"?? Blir gal av å gå og vente slik, vil bare komme i gang.. Var moden, med 1-2cm åpning da, men det fikk jeg og påvist for en uke siden. Noen som vet hvor lang tid man kan gå sånn med åpning uten at riene starter?? Synes det går så sakte framover nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble strippet hos jordmor på fredag. Var ikke helt moden da, men hadde 2 cm åpning. (Det er visst vanlig hvis du har født før). Etterpå merket jeg endel kynnere og det kom ganske mye blod-slim. Dagen etter gikk slimproppen. Men etter det har det ikke skjedd noe. Typisk! Jeg ble kjempe-optimistisk her i helgen, men nå går alt like sakte igjen.... Grrr.. Har forresten hatt en del kynnere i dag, men virker ikke som det skjer noe. Har termin i morgen- og er LEI!

Håper det skjer noe mer for deg- masse lykke til og kom gjerne med oppdateringer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal få jordmora til å rive å slite så mye hun bare orker å klarer på onsdag(har jm time da)..så fremst det har begynt å modnes å det BØR det være-hadde termin på lørdagen.. er sååå sinnsykt lei nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har termin i dag, og skal inn til jordmor for å få henne til å hjelpe meg litt. Har gått over tiden med de 3 jentene mine, og det var utrolig kjedelig å gå så lenge, og de ble ganske store.

Venter gutt nå og en annen pappa, så håper det kan gjøre at det går fortere.

Var moden og klar som bare det sa jordmor forrige uke, var bare guttungen som måtte få hode skikkelig ned. Han har ligget med rumpet ned tidligere her, før han heldigvis snudde seg.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hvem som helst bli strippet? Kan jeg få fastlegen min til å gjøre det liksom, hvis jeg ber om det..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering fra anonym som ble strippet til jordmor mandagen: Fødde i løpet av helgen, så gikk altså minst 2uker med moden og åpen mormunn før noe skjedde og 1 uke etter stripping. Så tror ikke det var det som hadde utslag til meg. Tror det er veldig individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...