Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må en betale for blodprøver osv. hos legen? Trodde ikke jeg skulle betale for det, men nå har jeg fått faktura.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal ikke betale noe så lenge vi er gravide! :)

Er sikkert bare å ringe å si ifra, ikke alltid de i resepsjonen får med seg at det står at du er gravid!

Skrevet

Jeg har ikke måtte betale for blodprøver, einaste jeg mått betale er hba1c (måling av langtidsblodsukkret) men ikke nå lenger. Jeg har ikke orket å gå i luka de siste gangene jeg har vært hos legen, så nå går jeg å venter i spenning på faktura på det..

Skrevet

Fakturaen er på 100 kroner og det er mindre enn en vanlig konsultasjon så tror egentlig at det er for prøvene. Vet jo at en må betale for utstyr ved GU, men blodprøvene er jo obligatoriske så derfor bare gikk jeg. Så dumpet altså fakturaen ned i postkassen noen dager senere.

Skrevet

Før jeg byttet fastlege sendte de faktura til meg også (4 stk). da jeg ringte å sa jeg er gravid, sa de jeg måtte betale alle timer utenom de obligatoriske kontrolltimene. dette var selv om timene jeg hadde vært på hadde med graviditeten å gjøre. Etter jeg byttet lege har jeg ikke fått en eneste faktura.

Skrevet

Rart det der, har vært to ganger for sykemelding og måtte ikke betale. Men nå skal jeg tydeligvis det, lurer på om de har rotet litt for de damene som sitter i skranken klarer ikke å finne ut hvilken lege jeg går til en gang.

Skrevet

Alle legebesøk man gjør når man er gravid skal være gratis så lenge det er til fastlegen eller sykehus. Jeg betaler aldri og jeg har vært hos legen en billion ganger for blodprøver, tester, gu, ul, sykemelding ec.

Alt skal være gratis så si i fra på legekontoret!!

Skrevet

ta med egningene på trygdekontoret. for det ER trygdesvindel om legen tar betalt av deg når du er gravid. for du kan garantere at de sender inn faktura til trygdekontoret også. Trygdekontoret vil ta tak i det, for INGEN fastleger eller sykehus skal ta betalt av gravide uansett hva de kommer til legen for!! Om du knekker beinet og er gravid, er det gratis og fikse det.

Skrevet

Eneste jeg å betale for er ul om jeg vil at han skal ta det :)

Jeg har vært inne mye oftere enn de vanlige kontrollene og tatt mange flere blodprøver nå enn sist pga hyperemesis og jeg har ikke betalt noe for det.

Skrevet

ul er gratis det og om du ikke går til privatlege da. Du skal ikke betale noen ting selv om du vil eller må ha noen ekstra kontroller!!!!!!!!!

Skrevet

Selve konsultasjonen er gratis når man er gravid ja, men legen har lov til å ta betalt for utstyr (selv om mange ikke gjør det) så du kommer nok ingen vei med å klage eller ta med regningene til NAV eller noe sånt. Husk at det går jo med en del utstyr ved svangerskapskontroller, som f.eks. sticks til urinprøven og nål, hansker og beholder samt testutstyr til blodprøvene. Så vi som ikke betaler noe som helst har nok heller veldig snille leger, men legen din har altså fullt lov til å ta betalt for utstyr selv om du er gravid.

Skrevet

Ul er ikke gratis nei :) de får ikke betalt for å ta ul ved hver konsultasjon, derfor betaler jeg en hundrings hver gang for at legen skal gjøre det.

Går til fastlege og ikke privat også, men jeg har full forståelse for at de tar seg betalt når de gjør ting som egentlig ikke hører med til en kontrolltime :) han bruker jo 10-15 min ekstra for å gjøre det hver gang også..

Skrevet

Har hørt at det kommer ann på hvilken kode legen din bruker på papirene dine når du er gravid. Med kode menes den opplysningen legen bruker når han sender papirene inn til NAV. Opplevde selv at legen brukte 2 forskjellige koder når jeg hadde en MA, og fikk problemer i etterkant som var relatert til svangerskapet i utgangspunktet.

Skrevet

Jeg ringte legen min i dag og fikk vite at hun følger ikke opp gravide. Hun henviser dem til gynekolog - må jeg betale for dette? Er i uke 8 forrestn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...