solstorm Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg kjøpte en Babywatcher som jeg brukte ved min forrige graviditet fra uke 11, og jeg hørte hjertelyden hver gang! Denne gangern prøvde jeg den da jeg var 8+6 på vei, og både jeg og samboeren min hørte tydelig hjertelyden. Det samme gjorde vi dagen etter for å være 100% sikre, og det var ingen tvil. Jeg vet at dette er veldig tidlig, men det er altså mulig, de rytmiske lydene kunne ikke være noe annet et hjertet til vårt lille nurk, jeg kjente den igjen fra forrige graviditet. Jeg fant hjertelyden veldig langt nede på magen... Jeg har bestemt meg for å bruke den én gang i uka, det vil si når jeg starter på en ny uke. Jeg prøvde den derfor igjen på torsdag, men fant ikke hjertelyden, prøvde den igjen på fredag og tidlig søndags morgen, men med samme negative resultat. Har jeg grunn til å bli bekymret nå? Kan det være noe galt med den lille spiren min? Det er vel verdt å skrive at jeg var på tidlig UL da jeg var 8 uker på vei, og legen sa at alt så bra ut med spiren, hjertet slo og størrelsen var fin... Han sa at dette lovet bra for videre graviditet. Kan det være slik at morkaken kan ha vokst seg større og ligger foran babyen slik at jeg ikke kan høre hjertet lenger? Kan det være en annen forklaring? Jeg blir takknemlig for svar, kanskje andre har erfaring? Takk! Jeg håper noen kan svare, jeg har lett på internett etter svar, men har ikke g\funnet noe... Det var sikkert dumt av meg å høre så tidlig siden det ikke anbefales å ta i bruk Babywatcheren før i 12 uke, men jeg tenkte jeg kunne prøve. Da jeg fant hjertelyden første og andre gang, tenkte jeg at det ikke skulle bli noen problemer senere....
sniiki-mamman til Thea& Elias Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Heisann! Jeg hadde en sånn første svangerskap.. jeg ble skikkelig bekymret, fant ikke noe hjertelyd, jeg prøvde mange, mange ganger frem til jeg var 7mnd på vei, da orket ikke psyken min mer, så solgte den.. For meg ble det bare bekymringer og negative føleser, så jeg kommer aldri mer til å prøve en sånn... Skal sies at jeg fødte en velskapt datter
solstorm Skrevet 4. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2008 Hei! Tusen takk for svar! Nå er jeg glad o lykkelig igjen - etter å ha hørt hjertelyden igjen i dag... :-) Jeg måtte bytte batterier og sette Babywatcheren min på høyeste volum. Da hørte jeg plutselig hjerterytmen... Jeg tror jeg må slutte å bekymre meg slik, men det er lettere sagt enn gjort...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå