Mamma´n til A og F Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Syns du studiet er/var veldig krevende i kombinasjon med barn?
Gjest Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Har vært ei her tidligere, desverre husker jeg ikke nick i farta....mener hun hadde flere enn et barn, to eller tre... Starter på sykepleier selv, og plana er å ta videreutdanning som jordmor, selv om det vil si at jeg er nødt til å pendle et stykke i 2år hvis jeg kommer inn på jordmor studiet... Er man engesjert og brenner nok for en ting, pluss har familiens og partnerens fulle støtte så er slike ting fullt mulige :-) Har tre barn og fyller 30 neste år :-)
Mamma´n til A og F Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 Lykke til med studiet! Du har et hav av muligheter etterpå) Jeg har litt prestasjonsangst når det gjelder jordmoryrket. Fødsler har blitt så tekniske.Men må jo være verdens beste yrke. Planen er å starte i januar. Hadde vært gøy å få "tak i" en jordmor/student her inne:)
Gjest Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 du får "rope" noen ganger så kansje dukker det opp...hvis ikke kan du maile jordmor Siri og høre med henne også. :-) Skjønner hva du mener med prestasjons angst i forhold til det der...er endel tanker her også rundt det yrket, stort ansvar, det skjer til tider tragiske og tunge ting. Igjen så er det derfor jeg starter på sykepleie studiet også, skal innrømme at jeg ikke hadde tatt sykepleier hvis det var et annet alternativ for å bli jordmor.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 fant en tråd her fra henne: http://www.dinbaby.com/forum/thread/137601970
Mamma´n til A og F Skrevet 3. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2008 Takk for link, skal lese nå I Danmark kan man ta jordmor uten sykepleie først? Men greit å ha sykepleie i bunnen, da kan man variere hvis ønskelig senere.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Det var foreslått tidligere å gjøre om til rein jordmorskole...men de hadde sikkert god grunn for å la være, kansje like greit siden det er uaktuellt for meg å flytte på familien. Å pendle et par år går fint, men ikke i feks 5år mens de er små. Sykepleier utdanning gir mange muligheter i hvertfall... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå