Gå til innhold

Når syntes dere det er greit å...

Anbefalte innlegg

Skrevet

gi babyen veeeeeldig tynntflytende grøt på flaske..Bare tilsatt litt i morsmelken?

Når begynnte dere evnt å gi det til babyen deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snuppa her fikk tynn grøt med skje fra hun var ca 4mnd.. blandet med mme..

Skrevet

Vi begynte å gi da han var 4 mnd. Han viste tydelig at han trengte mer enn bare melk da.

Skrevet

Når babyen trenger det. Ikke tidligere, bare fordi man har lyst.

Skrevet

Nå spør jeg ikke fordi jeg har lyst til å gi babyen min det. Jeg skulle ønske det holdt å amme henne for min del..men etter å ha tømt brystene mine så kan hun gjerne spise opptil 60 ml mme i tillegg..dessuten så blir hun sulten så utrolig fort igjen. Vet at andre har tilsatt noe grøt i melken og det har gjort at babyen har holdt seg mett lenger. men vil ikke begynne for tidlig heller. Jeg spør bare for å forhøre meg om andres erfaringer og tidspunkt de begynnte, Kommer uansett til å vente litt til.

Gjest Kelly Taylor
Skrevet

her begynte jeg med tynn velling da de var 3 mnd

Skrevet

De anbefaler å vente med grøt/velling til barnet er 4 mnd gammelt hvis det får mme, og 6 mnd hvis det får mm.

Dersom barnet er tydelig misfornøyd kan man starte ved 4 mnd. Det anbefales ikke å gi grøt/velling før 4 mnders alder fordi tarmene ikke er gdt nok utviklet enda. Dersom du har lite melk bør du heller spe på med mme slik du allerede gjør:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...