hm24 Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Hei, jeg er bare innom dere fra 2.trimester er 23+5 i dag.. Leste et sted at man måtte søke permisjon fra jobben 3 mnd før permisjonen starter, da har jeg det travelt. Aner ikke hva jeg skal skrive i søknaden, kan noen av dere hjelpe meg? Hva skal man skrive, og når leverte dere?
hm24 Skrevet 3. august 2008 Forfatter #2 Skrevet 3. august 2008 Ingen som kan fortelle hva de skrev i sin søknad og når de leverte den???
oo00oo Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg skrev ingen søknad til arb giver. Har kun fylt ut søknaden til trygdekontoret og informert arb. g. muntlig.... Man må jo snakke med arb. g. og bli enig om man skal få permisjonspenger direkte fra nav, eller om arb. g. skal legge ut og få pengene tilbake fra nav. Dette opplyses nemlig i søknaden til nav. Søknadskjema får du ved å kontakte nav.
oo00oo Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Ang når du må levere søknad til nav må du spørre nav lokalt om da de har ulik behandlingstid, men min erfaring med nav er at man bør være tidlig ute med det meste der i gården. De er flinke til å rote bort papirer, påstå at de aldri har fått papirer og gi feil info ang ting så vær våken!!!!
kriztie Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 I uke 32 fikk jeg noen papirer fra arbeidsgiveren min jeg måtte fylle ut, bla permisjonsønaden. Det kan jo være forskjell fra kommune til kommune da..
barbabelle Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Der jeg jobber forventer vi at våre ansatte som skal ut i permisjon informerer oss om datoen du går ut i permisjon (3 uker før termindato) og hvor lang permisjon du/dere skal ta ut - om du skal ha 100% eller 80% lønn under permisjonen. Utover det må du også informere om hvilke uker du evt. ønsker å ta ut ferieukene dine slik at disse blir lagt til permisjonen og slik at lønningen disse ukene blir korrekt (dersom du har valgt 80% lønn under permisjon skal du likevel ha 100% lønn i ferieukene dine). Det enkleste er å spørre en av de som jobber på regnskap/lønn om dette slik at de får all informasjonen de har behov for. Du må også selv søke om penger fra NAV - men det vet du sikkert.
barbabelle Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 En ting til - kan være lurt å få med datoen du forventer å være tilbake på jobb igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå