GreitÅVæreAnonym Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Kan jeg ta ut 100% lønn i 10 mnd og legge meg opp penger på et vis slik at jeg kan være hjemme i extra 2 mnd uten lønn? Er det lov? Er dette en løsning arbeidsgiver kan/vil gå med på og er det vanlig?? Jeg har absolutt ingen greie på dette. Var student med de andre to barna mine.... Vil være hjemme 1 år!!!!!!
penut3 Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Heisan! Ja det går an å gjøre det sånn,du har rett å søke permisjon uten lønn i to mnd, men det kommer an på hvor lenge du har vært ansatt. De fleste arbeidsgivere er ganske greie såmm. Håper du ble litt klokere:)
komplett familie Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 du kan jo gjøre en slik løsning, regner ikke med at det er noe problem for din arbeidsgiver. De må vel ha inn vikar for deg allikevel. Men; hvorfor ikke ta et år permisjon med 80%lønn? Da slipper du å legge opp penger til de siste to mnd uten lønn. Husk at det er ikke så alt for stor forskjell da det blir mindre i skatt. Lykke til med valget.
Smock Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Vi har regnet på det, og vi tjener ganske mye på å ta 10 mnd permisjon med 100% lønn, og heller ta to måneder ulønnet permisjon for å få et helt år hjemme med babyen. Har hørt tidligere at man faktisk har krav på ett års permisjon uten lønn i forbindelse med fødsel og permisjon, men tør ikke si helt sikkert at dette stemmer... Husk også på at det lønner seg å få permisjonspengene utbetalt av arbeidsgiver (som da får tilbakebetalt fra trygdekontoret - hvis de er villige til å gjøre dette) i og med at du da tjener opp feriepenger også for den tiden du er i permisjon. Er mye å tenke på i forbindelse med dette. Jeg skal i alle fall be om et ganske tidlig møte med trygdekontoret og diskutere ulike alternativer med dem for å være sikker på at vi kommer best mulig ut av det! Er jo umulig å finne fram i jungelen av informasjon dersom man skal lese seg til alt selv før man søker permisjon...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå