Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg??-Anngående permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan jeg ta ut 100% lønn i 10 mnd og legge meg opp penger på et vis slik at jeg kan være hjemme i extra 2 mnd uten lønn? Er det lov? Er dette en løsning arbeidsgiver kan/vil gå med på og er det vanlig?? Jeg har absolutt ingen greie på dette. Var student med de andre to barna mine....

Vil være hjemme 1 år!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisan! Ja det går an å gjøre det sånn,du har rett å søke permisjon uten lønn i to mnd, men det kommer an på hvor lenge du har vært ansatt. De fleste arbeidsgivere er ganske greie såmm. Håper du ble litt klokere:)

Skrevet

du kan jo gjøre en slik løsning, regner ikke med at det er noe problem for din arbeidsgiver. De må vel ha inn vikar for deg allikevel. Men; hvorfor ikke ta et år permisjon med 80%lønn? Da slipper du å legge opp penger til de siste to mnd uten lønn. Husk at det er ikke så alt for stor forskjell da det blir mindre i skatt. Lykke til med valget.

Skrevet

Vi har regnet på det, og vi tjener ganske mye på å ta 10 mnd permisjon med 100% lønn, og heller ta to måneder ulønnet permisjon for å få et helt år hjemme med babyen. Har hørt tidligere at man faktisk har krav på ett års permisjon uten lønn i forbindelse med fødsel og permisjon, men tør ikke si helt sikkert at dette stemmer...

Husk også på at det lønner seg å få permisjonspengene utbetalt av arbeidsgiver (som da får tilbakebetalt fra trygdekontoret - hvis de er villige til å gjøre dette) i og med at du da tjener opp feriepenger også for den tiden du er i permisjon.

Er mye å tenke på i forbindelse med dette. Jeg skal i alle fall be om et ganske tidlig møte med trygdekontoret og diskutere ulike alternativer med dem for å være sikker på at vi kommer best mulig ut av det! Er jo umulig å finne fram i jungelen av informasjon dersom man skal lese seg til alt selv før man søker permisjon...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...