*Minnie Mus* Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Når jenta er 24.. Hvor gammel kan mannen være? Tenker selvf oppover he he... selv tenker jeg max 38 som en slags regel hehe.. helst litt yngre da, men hadde han vært hels skjønn så hadde 40 til og med vært ok hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 spiller ingen rolle. jeg er 24 og dater en på 35. ett fett med alder, det er hodet som teller
Mamma+2 Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Vanskelig med noen "regel" på det her- kommer jo veldig ann på hvor moden jenta og mannen er. 14 år er jo ganske mye i aldersforskjell....og om det ikke føles så mye nå...så vil kanskje jenta vente 10 år før hun stifter familie...da nærmer mannen seg fort 50....så kommer veldig ann på hvor man er i livet med tanke på barn o.l tenker jeg. Selv er kjæresten min 38 år....men nå er jeg 32 år...og vi er på samme sted i livet...så det føles helt naturlig. Så det er nok ikke mulig å si noe svar på det her....kjærligheten tenker nok ikke antall år
junijente fikk julijente Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg er 25 år, mannen min blir 40 i desember. Vi har vært sammen i 5 år, altså siden jeg var 20. Til vanlig tenker ingen av oss over aldersforskjellen, det er det mest andre folk som gjør. Og helt ærlig, så er jeg superlei av spørsmål om om det fungerer å ha en så mye eldre mann, hadde det ikke fungert så hadde vi ikke vært gift! Selvsagt skjer det at jeg tenker på at han faktisk er en del eldre enn meg, og at vi ikke kommer til å bli gamle sammen på samme måte som andre par, men jeg orker ikke bruke tida mi på å engste meg for det nå, jeg velger heller å glede meg til ferdig middag når jeg kommer hjem fra jobb når han har pensjonert seg ;-) I forhold til barn blir jo dette også litt annerledes enn for to jevnaldrende. Nå har vi akkurat fått vårt første fellesbarn (han har en sønn på 13 år fra før). Jeg kan tenke meg et barn til, og vet da at vi ikke bør vente så alt for lenge, pga alderen til mannen min. Jeg tror han også tenker litt på det med alder, han var f.eks litt engstelig for hva en del av kompisene hans kom til å si da de hørte jeg var gravid i høst, men alle var bare glade på våre vegne. Dette ble litt langt, og kan vel oppsummeres med at jeg synes man selv må velge hvem man vil være sammen med, og at alder ofte bare er et tall. Det viktige må vel være at man har det bra sammen og er glade i hverandre.
Alba44 Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Så lenge det er et godt og givende forhold for begge parter, så syns jeg det er umulig å sette en grense. Det kommer jo så an på alder og personlighet. Jeg har selv vært i forhold hvor han var en god del eldre enn meg, og det var ikke først og fremst alder som var avgjørende til at forholdene tok slutt.
dansejentes mamma Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Det er 21 års aldersforskjell mellom mine to menn.... Min første var 13 år eldre, den andre er 8 år yngre, ingen tvil om hva som fungerer best.
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Spiller det noen rolle da? Jeg er 23, gubben 35.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Synes det er litt vannsklig det der jeg... Har selv vært involvert i en mann som er 49 og jeg er like gammel som deg. Jeg var (er) forelsket, og kjemien var kjempe god. Snakket godt sammen og hadde samme humor. Men nå har jeg vel egentlig bestemt meg for at han er for gammel.. Det betyr ikke at det er for stor alderforsjell for andre, men for meg så ble det nettopp det. Mest fordi jeg tenkte langt frem i tid, om 20 år vil han være nesten 70 mens jeg bare er noen og 40. Om det kjennes rett så synes jeg ikke at alder har noe å si, så lenge begge er voksne! Nå får jeg besøk på onsdag av en gammel flamme, han er 37, men der har jeg aldri engang tenkt på alderen eller at han er mye eldre enn meg, har ikke vært et tema i det hele tatt. Er vel ikke så rart at jenter på vår alder, med barn, liker eller faller for eldre menn. Selv synes jeg ofte at 24 gutter, nettopp er det, gutter! Og jeg vil ha en mann )
Tøysetipp Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Akkurat så stor som den det måtte gjelde synes er ok. Det er jo så individuelt og ikke opp til andre å bedømme, synes jeg. Et must er jo at man er på bølgelengde med hverandre og at det er en gjensidig interesse der.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Synes ikke det er noen grense på det. Man må gjøre det som er riktig for en selv. Det jeg ville tenkt på som negativt, hvis jeg hadde vært sammen med en som var veldig mye eldre, er at jeg sansynligvis ville blitt alene /enke relativt tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå