Gå til innhold

Lar dere barna komme opp i senga deres om natta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som gjør det: Hvor lenge skal de få holde på, og hvordan få dem til å slutte etterhvert?

Dere som ikke gjør det: Hvordan greier dere å unngå det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei

Han har aldri sovet i senga vår, så det er ikke noe han er vant til.

Skrevet

Har ikke nektet de det hvis de veldig gjerne vil (mareritt f eks), men de har aldri vært så masete på det, så det er kanskje en gang pr mnd pr unge ;-)

Hvis de er syke får de alltid lov uansett.

Skrevet

Her får de ikke lov til det, da sover begge vi voksne kjempedårlig og det blir helt uholdbart i lengden (selvfølgelig råder det unntakstilstand ved sykdom). De får ikke komme opp i vår seng før på morgenkvisten, vi har satt ca klokka seks som et klokkeslett, våkner de før det må de være i sin egen seng....

Det har aldri vært noe problem her, for de har aldri fått lov til det, dermed har det aldri vært spørsmål om det heller. Da de var spedbarn løftet jeg de over i min seng, ammet dem og la de tilbake i egen seng. Når de sluttet med nattamming var det også slutt på å komme opp i vår seng om natta. Det hender selvfølgelig de våkner om natta av og til, men somregel sovner de igjen av seg selv. Er det noe spesielt, et mareritt, at de er tørste, må tisse e.l. roper de på meg eller pappa, så går vi og gir de det de måtte trenge av trøst osv og ber de sove videre for det fremdeles er natta.. Fungerer som en drøm her :-) Ingen av dem har noengang stått opp av senga på natta på egenhånd faktisk, det er jeg skikkelig overrasket over selv, de har aldri kommet på tanken tror jeg, de bare roper om det er noe.

Skrevet

Bør kanskje legge til at han bare er 1 år og 2 mnd, så jeg regner med det forandrer seg når han blir litt større, og finner ut at det går an. ;-)

Skrevet

Ja det får hun lov til,, det skjer ca en gang hvert halvår så synes ikke det er så ille om hun får lov de få gangene det skjer :)

Hadde hun prøvd seg oftere (som hvertfall 1 gang i uken) hadde hun nok ikke fått lov og jeg hadde fulgt henne tilbake til sengen sin.

Hun har bare fått beskjed om fra dag en at hun har sin seng og mamma og pappa har sin seng så det har liksom aldri blitt noe problem selvom hun har hatt perioder hvor hun har prøvd seg.

Skrevet

Datteren min sover i sengen min hver natt. Hun er 4 år. Når kjæresten er på besøk sover hun i sengen sin, men kommer inn til oss på morgen. Og det snes vi begge er helt ok. Inkludert min datter.

Skrevet

Njei vil jeg vel si. Hun har havnet i vår seng et par ganger etter hun fylte 2, èn av dem pga feber som vi ville ha litt mer oppsyn på. Ingen av oss får sove om vi ligger alle 3 i samme seng, så etter et par forsøk da hun var nyfødt har vi helt sluttet. Har dermed lagt henne i egen seng fra vi kom fra sykehuset, og det er egen seng hun liker best.

Skrevet

Nei, de kommer aldri opp i senga. Eldste har aldri noen gang bedt om å få komme opp i senga, og minste sover fortsatt i sprinkelseng.

Jeg sover ikke godt med unger oppi senga, så vil ikke at det skal være noen vane at de kan komme i senga.

Unntak er hvis de skulle komme til å be om det når de er syke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...