Gå til innhold

hvem skal jeg lytte til/henvende meg til for spm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå har jeg 8 dager til termin, og vet ikke opp ned på noen ting...

har vært jevnlig til vekstkontroll til for 2 uker siden...

jeg har ikke hatt noen skikkelig sv.sk.kontroll siden uke 35, men har kun fått målt blodtrykk og levert utinprøve...

jeg har vært hoven lenge og har proteiner i urinen og høyt blodtrykk... jeg har også snev av svangerskapskløe.

jordmor som jeg har gått til har slutta og de andre har ferie, det samme har fastlegen min (legekontoret er stengt...)

på vekstkontroll i uke 35 fikk jeg beskjed om at neste gang (i uke 37) skulle de strippe meg for å se om det staertet noe... jm sa til meg på kontroll et par dager etterpå at de ikke vil ha meg til å gå over tiden på grunn av dårlig vekst.

da jeg kom på vekstkontroll i uke 37 ble jeg ikke strippa og fikk beskjed om at jeg ikke trengte å komme på flere kontroller hos dem, annet enn mulig overtid... (men jeg skulle jo ikke gå på overtid!)

hvem skal jeg høre på? alle sier jo ulike ting og jeg er helt forvirret. skal til legen i morgen (en turnuslege som jeg aldri har møtt før...) synes liksom ikke at jeg kan spørre henne om alt heller... blir helt forvirret og vet ikke hva jeg skal tenke lenger...

noen med råd? (litt langt dette, men håper noen har tid til å hjelpe...)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ringe til føde avdelingen, og fortelle situvasjonen din,,,

Kanskje dem har noen gode råd til deg...

Merkelig at dem ikke kan holde seg til det dem først har sagt til deg..

Jeg ville blitt "sur" og sagt at dette god tar jeg ikke, og når du skal til lenge i morgen, ta opp dette og be han ringe til føden for deg...

Ta med morgen urinen, og be dem ta blodprøver av deg,,, For å se om leveren din skiller ut de stoffene du skal.

Jeg sliter med høytblodtrykk og har hatt spor av protoin i urinen, og jeg har hatt synsforstyrrelser, og vært til og fra kvalm.

Og på UL har dem tatt dette meget alvorlig...

Så jeg ønsker deg lykke til, og føler du deg ikke bra - ring til føden, dem er der for å hjelpe deg...

God bedring:)

Skrevet

tror jeg skal ta meg en prat med legen i morgen ja... spørre hva jeg skal tro og forholde meg til...

hvilke synsforstyrrelser har du? jeg har også hatt noe, men vet ikke om det er sånne man får i forbindelse med forgiftning...

skjønner egentlig veldig lite for tiden og er bekymra for babyen der inne... ikke det at det er noe jeg kan sette fingeren på, men er bekymra likevell...

kjenner jeg meg selv rett kommer jeg ikke til å spørre i morgen, og så kommer jeg til å angre på det etterpå...

Skrevet

Skriv ned på forhånd hva du skal si, da er det lettere og ta det opp...

Så slipper du å gå og angre over ting du skulle sagt og ikke fikk sagt,,,,

Skrevet

da har jeg skrevet en lapp... men mitt problem er vel at jeg ikke tørr si det som står på lappen...

vet liksom ikke hvordan jeg skal forklare meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...