Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Har ikke erfraring selv, men min far har to kull. Første kull får penger når pappa dør, andre kull får eiendom når deres mor dør.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 HI her Tenker på hvordan det er mulig for oss å beholde feks eiendom og firma om noe skulle skje med mannen min, som har et særkullsbarn som han ikke får ha samvær med. Dette er selvsagt ikke ungens skyld og det er ikke meningen å frata henne arveretten(det er vel heller ikke mulig). Noen som har tatt runden med advokat og testamente?
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Dere får uansett ikke tetamentert bort hennes arv... Den har hun krav på.. Eneste dere kan gjøre er å eventluelt skrive hannes eiendeler over på deg....
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Dersom mannen din dør, har særkullsbarnet rett til å skifte boet. Du må ha hennes samtykke til å evt sitte i uskifta bo. Hun har vel krav på noe sånt som 1/3 av farsarven uansett tror jeg, men dette skal jeg ikke si for sikkert altså. Er ei stund siden jeg "hadde greie" på dette mens jeg tok ett års utd som adv.sekretær. (da måtte vi kunne bla dette med arveloven) Ett tips er at du går inn på www.lovdata.no og søker opp arveloven. Der står det akkurat hva som skjer i de forskjellige tilfellene.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Spare penger slik at du kan betale henne ut.Eller selge og kjøpe en billigere bolig. Ha høy dødsforsikring på mannen din slik at du kan ha råd til å betale henne ut. Du har ingen rett til å sitte i uskiftet bo med særkullsbarn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå