Gå til innhold

Andre som har blitt plaget med kviser i graviditeten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har plutselig fått MASSE på ryggen.. Aldri vært plaget før..

Svigersøster sa det kunne være graviditeten. Ho fikk masse på brystet når ho gikk. Er det flere som har ooplevd dette?

Skikkelig styggt og irriterende.......... Klør som en gal...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var ekstremt plaget i min første graviditet, både på rygg, bryst og i ansiktet. Ser ikke ute på bilder. Men det gikk heldigvis over :-9 Med nummer to slapp jeg unna og denne gangen er det ikke fullt så ille. Mest på ryggen og lite i ansiktet... så jeg klager ikke :-)

Irriterende ja, med lite å gjøre med det desverre... Hormonene som gjør det regner jeg med.

har du jente eller gutt fra før? Og Hva venter du nå?

Min første var jente, så gutt denne gangen jente igjen...Så i mitt tilfelle ser det ut til at jente babyer lager kviser :-)

Skrevet

Hmm... spennende tanke... var ikke plaget sist, ble gutt. Svigerinna mi har jente... Skal ikke vite hva det blir. Hmmm. det kan jo da være en liten jente. spennende!!

Skrevet

Var ille i mitt forrige svangerskap og er skikkelig ille nå.

Fullt av røde prikker over hele ansiktet, huden er sår og vond og det klør. Er plaget på ryggen også.

Det gikk over i 2.trimester sist, så håper på det samme nå.

De på apoteket sier at det ikke heter kviser, men hormon-utslett.

Liker det ordet bedre, og det kommer jo pga hormoner.

Men hvordan skal man behandle dem?

Bli kvitt dem?

Skrevet

jeg så ikke ut i ansiktet, men det gikk heldigvis over når jeg nærmet meg 3.trimester. Var lite festlig å være ute blandt folk når man ikke så ut i ansiktet.

Skrevet

Tror ikke det har noe med kjønn å gjøre. Har gutter og vært veldig plaget.

Skrevet

jeg trur det er med kjønn å gjøre. mine to første graviditeter fikk jeg jenter og ingen kviser.

Denne gangen venter jeg gutt, og var veldig kvisete

Så mulig det mottsatte kjønn skiller ut andre hormoner som gjorde meg kvisete?

Skrevet

Huff godt å høre det ikke bare er meg... Fått masse på ryggen litt på brystet men heldigvis ikke noe spes i ansiktet, men de på ryggen plager meg ekstremt... Går de bort igjen etterpå da eller dere som har opplevd dette før:)) Venter gutt forresten men tror det hart lite med saken å gjøre da noen får det når de skal ha jente andre når de venter gutt..

Skrevet

Jeg har også fått masse kviser nå under graviditeten, normalt ikke plaget med dette. Har bare blitt verre ettersom ukene har gått. Heldigvis bare få dager igjen nå! :)

Venter forøvrig og jente.

Skrevet

Normalt har jeg nesten aldri kviser og når de først kommer er det en i gangen liksom. Nå etter jeg ble gravid er jeg blitt kjempe-plaget.

Masse små-kviser i ansiktet, spesielt i panna. + noen på ryggen og brystet... I tillegg er huden i ansiktet blitt helt annerledes, veldig fet noen plasser og kjempetørr andre.

Håper det gir seg snart!! :)

Skrevet

har masse i ansiktet.. det er nice... :/

Skrevet

Har masse i ansiktet jeg også. Hadde det sist gang også og da gav det seg ikke før jeg var ferdig å amme. Så var det 2 uker uten før jeg på ny ble gravid og fikk masse kvisesr i ansiktet.

Skrevet

Var plaga med kviser på ryggen ei stund, men viss eg solar den (uten å bruke solkrem) litt (ikkje så eg blir brendt), så har det gått over fort...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...