Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Legen ga meg 10mg Roacuttane som jeg tat etter kveldsmat hver dag. I over to uker allerede, med nul resultat. FAN!!!!!!! Jeg er 55kg. Andre som tar Roacuttan? Kan jeg evt. ta 20mg per dag? Skal jeg da ta 10mg om morgenen og 10mg om kvelden eller ta alt samtidig? Takk for hjelp! Hilsen et deperat kvisetryne
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Har ikke hørt om Roacuttane før, sikkert ikke lurt å ta mer enn anbefalt. Men du kan prøve med potetmel, det funker som bare juling!
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Har du i det hele tatt vært hos legen og fått de tablettene?Virker jo som du ikke har fått noe særlig info. De virker jo for det første mest sannsynlig ikke etter 2 uker. Det tar jo opptil mange uker/måneder(for noen) at de virker. Du skal ta den dosen som er gitt av lege ut i fra vekt,blodprøver osv. Du skal ikke tulle med de tablettene der. De er kraftige. Man går forsiktig opp i dose i samråd med legen. Så tar du blodprøve en gang i måneden og da kan de se litt utifra det om kroppen din tåler dosen. Jeg brukte Roaccutane i 4 mnd. Skulle brukt det i hvertfall 4 mnd til men måtte kaste inn håndkle pga bivirkninger. Skjelettetn stivnet osv. Tok et halv år med fysio behandling å ordne igjen. Så ikke ta høyere dose enn foreskrevet. Det er da stor sjanse for bivirkninger. Og de kjenner du ikke sånn med en gang men du merker det over tid hvis du presser kroppen for hardt.
Resilience Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Du er ikke gravid???? Roaccutane er så fosterskadelig at man MÅ ta abort om man blir gravid på dette medikamentet. Jeg regner med at legen din har forklart hvor sterk og skadellig denne medisinen er? Og at legen har lagt inn regelmessige blodprøver for å sjekke at du ikke er gravid før utskriving av mer medisin? Jeg gikk på denne medisinen i nesten seks måneder. Det tar ofte flere måneder før den virker. Vær tålodig. Det er en medisin svært få får sa min hudlege, fordi den er så sterk, den er ekstremt fosterskadelig om man skulle bli gravid og den gir ofte ganske mye bivikninger. Jeg hadde hatt hormonforstyrrelser i kroppen som førte til dette i huden og til cyster på eggstokkene. Og jeg ble fulgt tett opp i som sagt nesten seks måneder og det gav seg. Mine bivirkninger strakte seg kun til ekstremt tørre lepper (så tørre at de sprakk når jeg smilte hvis jeg ikke smørte heeele tiden), men mange får også soppinfeksjoner og mange mange andre bivirkninger. Husk å spise youhurt/biola eller lignende, man kan få kronisk soppinfeksjon av Roaccutane. Man må også vente minst tre måneder etter endt behandling med å bli gravid.
Resilience Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Ja selvfølgelig, og det du spør om: NEI for all del ikke ta mer enn det som er skrevet ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå