Gå til innhold

erfaring med sprutbrekninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

pappa sier at det "ligger i familien".. hva gjør man i så fall med babyen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette skyldes gjerne en umodenhet i lukkemuskelen mellom spiserøret og magesekken. Hvis det er så alvorlig at babyen ikke får i seg noe melk, bør kanskje lege oppsøkes. Ellers er det viktig å få opp den obligatoriske rapen, slik at luft ikke ligger under melken og presser på, for så å dytte den opp igjen. Prøv også å gi små hyppige måltider melk istedetfor store måltider på en gang. Da vil ikke magen utsettes for så stort trykk heller. Håper det hjelper deg og babyen din.

Skrevet

tusen takk for svar! jeg har heldigvis ikke problemet enda, siden jeg har termin i februar.. håper spiren min ikke får problemet ihvertfall!!

Skrevet

Heisan! Jeg har også termin i februar. Nr.tre hadde problemer med slike brekninger, og det virker litt voldsomt og er litt upraktisk.... Men det varer bare noen uker, toppen et par-tre måneder, heldigvis. Normalt sett..... Ellers er det mange andre ting å bekymre seg for, hvis en bare vil, men det vil jeg ikke. Når alt kommer til alt, fikser vi det.

Skrevet

Når du ammer eller gir flaske, så ta hyppige pauser og få babyen til å rape. Og husk at det ser ofte mye mer ut enn hva det er i mengde, men går ikke babyen opp i vekt og gulper mye og etter hvert måltid er det greit å få sjekka om den kan ha reflux.

:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...