Gjest Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Tenker dere noen gang på hvordan det hadde vært å ha av det andre kjønnet også? Ønsket dere barn av det andre kjønnet? Eller tenker dere aldri på det? Jeg har 3 sønner og er veldig glad for og fornøyd med det, de er verdens søsteste :-) Men innimellom tenker jeg litt på hvordan det ville vært å ha en datter også og en og annen gang kjenner jeg også et stikk av savn etter en datter også i tillegg til sønnene mine. Er ikke ofte jeg tenker på dette, men innimellom, spesielt når venninner med døtre snakker om hvor mye mer fine jenteklær det er at det er så deilig med en datter fordi da...osv, da føler jeg meg liksom litt utenfor. Skulle jeg noensinne få flere barn kan jeg med håneden på hjertet si at jeg vil bli like glad i barnet uansett kjønn, så det vil i så fall ikke være grunnen til hvorfor få flere, men må innrømme at jeg i så fall nok vil håpe litt ekstra på jente likevel. Hvordan har dere det her? Og er det forskjell på om man som kvinne bare har sønner eller bare har døtre?
Gjest Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg har to sønner og vi ønsker oss ett barn til. Vi har hele tiden sagt at vi ønsker oss tre barn, uvhengig av kjønn. Jeg kjenner meg godt igjenn i det du skriver og håper jeg får ei jente neste gang,det hadde jeg også gjort hvis jeg hadde hatt to gutter fra før. Men det er vel ikke noe galt å ha drømmer om det, det betyr ikke at en gutt ikke vil være ønsket likevel. Vet jo at jeg kommer til å elske det barnet jeg får uansett kjønn.
*Joa* Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg er jente og har to gutter og kan med hånden på hjertet si at jeg er overlykkelig over at jeg har fått kun gutter. Det har med mange av mine problemer som jente å gjøre. Slike problemer som har gått vertfall tilbake til min mormor og så til min mor og så til meg. Men jeg kjenner nok litt på et savn etter ei jente så nå er vi inne i en tankeprosess i forhold til adopsjon. Var egentlig ferdigprodusert, men har veldig lyst til å adoptere(Har store problemer med å bli gravid så orker ikke psykisk å gå den veien igjen.....for de som lurer) og da kan vi jo slå flere fluer i en smekk:)
Gjest Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Hehe... Ja det er jo en grei vei å gå sånn sett, men kan man velge kjønn der da? Vi har vel egentlig stoppet opp vi goså nå, synes 3 barn holder egentlig, men noen dager så tenker vi likevel på kanskje en til, vi klarer ikke helt å bestemme oss ;-)
*Joa* Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 tror ikke man kan velge nei, men ønske:) Men akurat det er ikke en avgjørende faktor:)
Gjest Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Jeg har to gutter, og er veldig fornøyd med det. Har aldri drømt om å ha jenter, og er liksom bare en guttemamma ;-) Er ikke spesielt opptatt av klær og dill heller da... ;-) Har ikke planer om flere barn, men hadde vært kjempefornøyd med enda en gutt.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Nja, egentlig ikke. Men jeg har ikke lyst på flere barn (jada, kan sikkert forandre seg med tiden...) - men jeg tror faktisk ikke jeg kommer til å få flere barn... Det skal uansett ikke sies at jeg veldig gjerne hadde tatt imot en gutt HVIS jeg skulle fått flere barn - alltid sett for meg at jeg skulle ha en sønn, og det var det... Så det hadde jeg nok håpet litt ekstra på=)
*Bluberrypai*og 3 prinsesser=) Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 Jeg venter jente nummer 3, så her blir det jenteband. Tenker som deg, lurer iblant på hvordan det hadde vært å hatt en gutt. Tror nok de aller fleste som har flere barn skulle ønske seg i hvert fall et av hvert kjønn. Selvfølgelig er vi glade i barna vi har(venter) men det er ikke rart man lurer, ikke sant.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 faktisk tenker jeg motsatt... når jeg ser "harmonien" mellom gutta mine, er jeg sjeleglad for at jeg har barn av samme kjønn...mener uten tvil at sammekjønn trives langrt bedre ilag i oppveksten enn to ulike. eks jeg og min bror; vi har hatt mange flotte turer i oppveksten.Men det dreide seg mye om kompromiss..."først ser vi DEN filmen,så leker vi DEN leken.." så om jeg nå skulle hatt EN til, ville jeg nok hatt enda en, fordi jeg da ville ha "runde to" med to tette . OG; hyadde sagt ja takk til enda en gutt om jeg nå plutselig hadde gått på en smell. Er overhodet ikke opptatt av jenter. Sikkert fordi dill, dall ikke er noe for meg; men også fordi jeg selv har opplevd en del av det HI muligens sikter til som lærer på 7.klasse.Har langt mer sans for gutter enn jenters problemløsning. Er nok litt guttemamma av meg..
Mille** Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Jeg har to jenter og tenker egentlig aldri på hvordan det hadde vært å ha gutt. Vi er ferdig med å få barn, men hadde vi skulle hatt en til så hadde det klart vært gøy med en gutt også. Hadde vært veldig praktisk med ei jente til da, med tanke på alt det rosae vi har som hun kunne arvet. Måtte kjøpt alt nytt hvis det kom en gutt for her går det stort sett i rosa. ;o)
Gjest Skrevet 3. august 2008 #12 Skrevet 3. august 2008 He he, har akkurat samme erfaring fra barndommen, Kjipe-Laila, så jeg er helt enig. Supert med to (tette) av samme kjønn!
Gjest Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Ja jeg synes det er supert jeg også, ikke missforstå, men nå har jeg alt 3 av samme kjønn, så kunne vært litt gøy å prøve jente også ;-) Jeg er heller ikke opptatt av klær og dilldall, jeg tror nok ønske hos meg mer ligger i at jeg har et veldig nært forhold til mamma og mormor og på en måte ønsker å føre det videre, tror det er noe annet med en datter enn en sønn her men vet ikke da.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #14 Skrevet 3. august 2008 Jada, var ikke ment som noe kritikk mot deg ;-) Bare svar på spm.
OsloMor Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Har to jenter med 1.5 års mellomrom, kan ikke si at jeg spesielt ønsker meg gutt eller lurer på hvordan gutter er ifht. jenter. Får jeg en gutt noen gang, så blir jeg selvsagt nøyaktig like glad for det som for jente, men noe lengsel eller undring etter etn liten sønn, det har jeg ikke.
Gjest Skrevet 3. august 2008 #16 Skrevet 3. august 2008 Har to jenter,og veldig fornøyd med det(noe jeg hadde vært om jeg hadde gutter også) Tenker nok ikke noe særlig over hvordan det hadde vært å ha gutt. Jeg og mannen satt faktisk og snakket om det en kveld,og vi var enige om at hvis vi skulle ha fått et barn til(noe vi ikke skal) hadde vi faktisk hatt et lite ønske om ei jente til. Er jenteforeldre vi:)
Tre jenter søte små Skrevet 3. august 2008 #17 Skrevet 3. august 2008 Vi har tre jenter og skal etter planen ikke ha flere. Hadde vi gått for en til så hadde det nok blitt ei jente til Tenker på det av og til at det hadde vært kjekt med en gutt også, men det er utrolig mange fordeler å ha samme kjønn på barna. De leker veldig godt sammen, og det er enklere å finne på ting, siden de har nogenlunde samme interesser. Tenker mest på gutten for mannen sin del, mye rosa og jentedill her, hehe. Men vi er jenteforeldre og det hadde vært rart å plutselig hatt gutter å forholde seg til Men for å være helt ærlig så hadde jeg kanskje tenkt mer på det hvis vi bare hadde gutter, men det får jeg aldri svar på. Guttende kommer etterhvert rekendes på døra
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 3. august 2008 #18 Skrevet 3. august 2008 Jeg er mamma til to gutter, og vi er veldig godt fornøyd med det. De er nå 3 og 5 år og veldig gode kompiser! Men jeg må jo inrømme at jeg tenker litt på hvordan det hadde vært og fått barn nr. 3 og at det hadde vært en jente:) Men tror ikke det blir flere barn på oss, begynner å dra på åra + div. andre årsaker.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 3. august 2008 #19 Skrevet 3. august 2008 jeg har 1 gutt og får en til om 2 mnd. jeg hadde veldig lyst ¨på jente denne gangen, men sånn ble det ikke. og nå koser jeg meg med tanken med å ha 2 gutter. vi skal ikke ha flere barn. men innimellom tenker jeg på at jeg aldri kommer til å få en jente, aldri kjøpe jentestæsj osv. kommer nok alltid til å tenke på det sånn innimellom. og ja... da stikker det litt i magen av lengsel etter en jente.
Nillo Skrevet 3. august 2008 #20 Skrevet 3. august 2008 Eg har også tre gutar, og syns det er litt sårt å tenke på at eg aldri får oppleve å være mor til ei datter og. Hadde liksom eit bilde på forhånd før me fekk barn, at me skulle få begge kjønn. Hadde nok tenkt det samme om me hadde hatt tre jenter også.....men så er det bare å sjå på mine søte små, så er tanken ute av verden for ei stund
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå