Thea Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Hører flere som gjør det og lurer bare på hvorfor? Skulle tro at det var såpass strenge krav i Norge at det ikke finnes klær med farlige stoffer i seg???
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Fordi klær ofte er srpøytet med midler for å holde seg fine mens de henger/ligger i butikken, det kan være rester etter fargingen osv. Dette kan ofte klø eller gi utslett. Jeg gjør det med alt til ungene, kanskje bortsett fra bukser (og yttertøy, selvsagt)
Gjest Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Da er du nok litt naiv vil jeg si. Nye klær er tilsatt stoffer for å beskytte klærne mot smuss og skrukker.
du og jeg og vi to Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Fordi nye klær er fulle av kjemikalier: ¨ http://forbrukerportalen.no/Artikler/2007/Nye%20kler%20ikke%20rene
Mamma'n til gutta boys™ Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 jeg vasker barnetøyet før bruk, det som brukes rett mot kroppen. Det andre er jo ikke nødvendig å vaske. Det er for å få bort kjemikalier osv. jeg vasker tøyet. Noen ganger så lukter jo tøyet skikkelig ille også, grunn nok til å vaske det, synes jeg Mitt eget tøy vasker jeg som regel ikke før bruk!
Thea Skrevet 3. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2008 Takk for artikkel "du og jeg og vi to". Interessant å lese:) ****** Ellers kan du gjerne kalle meg naiv, men jeg liker å vite hvorfor:)
Gjest Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Sånn rent bortsett fra kjemikaliene de har i seg får jeg frysninger av å tenke på hvor mange som kan ha prøvd klærne før jeg kjøper dem. Ikke vet hvor jeg renslige de er heller. *grøss*. Her vaskes alt før bruk ja
Alba44 Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Gjør det alltid og grunnene er listet opp her allerede.
Mamma`n til Lukas & Milla Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Vasker ALLE klær ALLTID, de klør og lukter både kjemikalier og plast...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå