Kuredu Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Mannen min er stort sett veldig snill og grei, men hans prioriteringer irriterer vettet av meg noen ganger. Han er ikke så veldig aktiv på treningsfronten, men tar seg et par økter stort sett i helgene. Jenta vår på 2 år sover hver dag fra rundt 1130-1200 til 1330-1400. Så har det seg slik at han hver eneste helg - lørdag og søndag - må trene på formiddagen. det er forsåvidt greit, men jeg har spurt om ikke han kan trene når jenta vår sover, fordi det det ender med er at jeg er alene med henne hele formiddagen når hun er våken, så kommer han hjem fra trening når hun sover. Dvs han er tilbringer ikke noe tid med henne/oss før ettermiddagen. I tillegg spiser han ikke frokost med oss fordi han skal bare ha noe kjapt og enkelt som han inntar enten på vei til trening eller foran dataen i kjelleren. Jeg har sagt at han i det minste kan sitte sammen med oss ved bordet om ikke annet, og det hender at han gjør det men det er ikke ofte. Jeg er for tiden hjemme med jenta vår da jeg er høygravid og venter nr 2. Han jobber ikke så værst lange dager, så han kommer hjem i rimelig tid på ettermiddagen på hverdagene og får jo litt tid med jenta vår da, men bruker den ikke særlig aktivt for å tilbringe tid med henne. Han bruker vel 60 % av tiden hjemme i sin lille hule - nemlig foran datamaskinen...........hadde han enda gjort noe fornuftig foran den så hadde det vært greit, men det går i nedlastninger og spilling og surfing på nettet på datautstyr og stæsj. Jeg merker at tålmodigheten begynner å ta slutt - og jeg begynner å bli lei hele han. Jeg har forsøkt å ta det opp med han og da blir han bare sur og fornærmet. I går gjorde han faktisk det jeg foreslo og det passet helt glimrende for "familielivet" og det virket som om han var fornøyd med å trene litt senere på dagen. Men i dag var det samme leksa "jeg stikker og trener nå jeg", blir ikke så lenge. Riktignok etter vi hadde spist frokost alle 3, så det skal han ha for. Men jeg forstår ikke hvorfor han ikke vil være sammen med jenta vår mer? Er det bare jeg som er rar eller?
Mamma til to tette Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Først måtte jeg flire for jeg leste overskriften "frustrert og irritert over mannen" og nicket høygravid ,-) Er ganske frustrert og irritert på mannen min konstant for tiden og er fødeklar og hormontroll. Men når jeg leste innlegget ditt så synes jeg ikke du er rar. Han må ta noen ekstra økter med barnet deres nå som du er høygravid. Og generelt så har vi regel om at alle hobbyer som nettbruk foregår etter pjokken vår har lagt seg. Mannen min elsker også å trene og han gjør det når det passer inn med familien, vår pjokk sover fra 12-14 og da er han fri til å gjøre som han vil. Jeg vil som regel bare ligge i sengen og slappe av så jeg kan ta meg av pjokken da. Men han tar ham om morgenen og tar ham med ut på turer/lekeplass/besøk til familie osv for at jeg skal få slappe av. Har 3 dager til termin og er utslitt så det beste for far og sønn er at de aktiviserer seg selv. I går kveld hadde jeg en hel kveld med vonde kynnere og det er utrolig hvor fysisk utslitt man blir så jeg trenger hvile. Det tror jeg du også trenger og enhver høygravid mor uansett så pisk ham i "arbeid". Dette er ikke tiden for å fokusere på seg selv, det er snakk om noen uker hvor ham må prioritere annerledes. Det er det du må minne ham på, vi har gitt 9 mnd til det nye familiemedlemmet da må de klare å ofre noen uker!
Kuredu Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 He he - godt å høre det er fler som er fulle av hormoner! Hi hi. Ja jeg må nok ta en seriøs prat med han så han kanskje forstår hva jeg mener. Det er jo ikke mye å kreve mener jeg........Er bare så vanskelig å komme igjennom! Han synes nok jeg kommanderer og bestemmer veldig mye, så noe vil han bestemme selv......... Takk for tilbakemelding! Og lykke til med fødsel
ToreTang Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Hva om du etter frokosten sier "Legger meg litt i senga og hviler". Du er jo tross alt høygravid og trenger hvile og ro. Med dette får han ikke mulighet til å trene mens hun er våken på formiddagen. Du kan stå opp igjen når hun har lagt seg og si at hvis han har lyst kan han gå å trene. Noen ganger må vi mannfolk få det banket inn i hodet :-)
Monajenten Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Så BRA å lese et sånt svar fra en mann:-) Det er godt at dere er klar over det selv:-P
Kuredu Skrevet 3. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2008 ToreTang: det skal jeg jammen prøve neste helg. Har gått rundt og vært irritert i hele dag pga at han bare dro for å trene. I morgen har jenta vår bursdag så da skal jeg gjøre alt for at dagen hennes skal bli helt super - men tror neppe jeg får så mye hjelp at det gjør noe da.............. Takk for svar folkens!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå