Gå til innhold

Når pappa overser både mamma og barnet i magen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, min samboer overser både meg og magen min fullstendig. Han er opptatt med sine ting som motorsykkelturer, fjellturer, guttefester mm mens jeg sitter igjen hjemme med stor mage og lite kan gjøre. Jeg har måttet slutte med mine lange gåturer og gått over til litt kortere, de gidder han ikke være med på............. Føler at vi sklir mer og mer fra hverandre enn mot fellesmål om en felles familie. Er det bare hormonene mine som raser, eller er det fler som har samme problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det er hans måte å gjøre seg klar til babyen kommer? Gjøre seg "ferdig" med guttetingene før han må ta skikkelig ansvar.. Alle menn er forskjellige, men jeg tror at så fort de får det lille vidunderet i armkroken sin så går det nok rimelig fort opp for dem hva som har skjedd :) Så blir de nok litt mer ydmyke og villige til å leke med.

Men du burde nok fortelle han hvordan det føles for deg at han reiser bort så mye og ikke er der hos deg verken fysisk eller psykisk, er jo ikke sikkert han skjønner engang hvor mye det plager deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du lar det stresse hvis det er slik! Har hørt at det ikke er så uvanlig at menn ikke forholder seg til barnet før det kommer til verden, så det kan jo ordne seg - men jeg tror jeg ville prøvd å ta dette opp med ham hvis det var meg. Kanskje det kan være tema på neste jordmorkontroll, hvis han er med der? Kanskje han går i forsvar hvis det er du som tar emnet opp med ham - mens jordmor eller en annen person kan stille spørsmålene på en måte som ivaretar ham - feks

- hva tenker du om at du skal bli far snart?

- hvilke tanker har du om hvordan det kommer til å forandre hverdagen din?

- hva er viktig for at du skal ha det bra de siste ukene før barnet kommer?

- hvordan kan du være til støtte for samboeren din nå den siste tiden ør fødsel, under fødsel og etterpå?

- hvilken type far ønsker du å være?

 

Kanskje han ikke har tenkt igjennom disse tingene - eller kanskje han er livredd for om han kommer til å takle forandringene som kommer, og derfor later som ingenting? Det er vel ingen fasitsvar på hvordan du kan angripe dette, det er du som kjenner ham best og vet hva som kan funke. Håper det ordner seg for dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei!

 

du er nok ikke den eneste som har det sånn.Min sambo har også vært totalt uinteressert i meg og magen helt siden jeg fortalte han at jeg venter smått.

 

vi gravide kvinner er enestående, vi har så mye kjærlighet for noen vi ikke har sett, bare kjenne småen bevege seg. kjærlighet FØR første blikk. :) kan godt hende at sambo er sjalu?

 

det beste rådet er vel å snakke med sambo, fortell han hvordan du har det og hva du tenker om han når han foretrekker fest og venner fremfor deg.

 

 

håper at alt ordner seg mellom dere og lykke til videre! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min sa det når vi fikk vårt første barn at det var vanskelig å knytte seg til en mage. For oss blir det noe annet. Vi kjenner døgnrytmen, livet og mammagleden ganske tidlig. Ikke press samboere/menn til å skjønne dette. Mannen min ble stormende forelsket i Mia da hun kom ut, og er det fortsatt. han ser litt annerledes på det nå når jeg er gravid igjen. Vi har funent navn på jenta vår, så han sier "natta Hannah" hver kveld. Det er koselig.

Han er mer forståelsesfull denne gangen, og vil varte meg opp mer.

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du føler det sånn hvis han overser magen fullstendig, og ikke nok med det så overser han deg fullstendig.. Jeg hadde blitt så vanvitti forbanna over at han opptrer så egoistisk.. hvordan var han før du ble gravid?

 

Min første tanke var at du må fortelle han hvordan du føler det.. synker ikke det inn kan du ta det opp med lege/jordmor.. blir han ikke bedre etter fødselen så er kanskje familievernkontoret neste... de gir råd og tips til par som sliter... hør med jordmor om det finnes barselskurs dere kan delta på der dere bor.. har også hørt at de enkelte helsestasjoner har kurs for nybakte foreldre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han har heldigvis blitt bedre etter en skikklig oppvask her, så det retter seg vel. Tror og håper at han faller pladask for barnet som kommer ut. Vi er begge litt skeptiske til små babyer, men det går seg vel til.

 

Takk for gode råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...