Gå til innhold

augustprinsesse ble juliprinsesse


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

Ja,nå har altså jeg født. Jeg fødte tirsdag 29 juli klokken 14.38,en jente på 3604 gr,49 cm og en hodeomkrets på 35.

 

Jeg begynte på torsdagen med rier,og var da en tur på fødelofte. De var helt enig med meg i at dette var rier,men at det var for tidlig å legge meg inn,så jeg kunne reise hjem igjen. De regnet da med at noe kom til å skje i løpet av et døgn. Natt til fredag begynte jeg å blø ganske mye og kom mye slim,så jeg reiste inn igjen,men det var ikke noe forandringer,så vi reiste hjem igjen.

 

Natt til mandag gikk vannet og vi måtte atter en gang inn på fødelofte. Jeg lå og hadde ganske gode rier en stund,men så stoppet de helt opp igjen. Jeg ble frustrert,for jeg tenkte at nå måtte jo den lille jenta mi komme,siden vannet var gått. Vi fikk permisjon på dagen,slik at vi reiste hjem og fikk slappet av hjemme. Klokken 19 skulle vi være tilbake på sykehuset til sjekk og de ville ha oss der inne. Hvis ingenting skjedde kom jeg til å bli satt i gang på tirsdagen. Ingenting skjedde. På mandagen fikk jeg to ganger akupunktur for å sette i gang fødselen,men den ville ikke starte.

 

Tirsdag morgen klokken 6.45 ble jeg fulgt ned på vanlig fødeavdeling for i gang settelse. Da klokken var 7.30 fikk jeg en modningspille (hvorfor jeg fikk det forstår jeg ikke,ei heller jm som jeg hadde på fødelofte,for jeg var helt moden) Da måtte jeg ligge i en time etter det,så skulle det gå tre timer til,så skulle jeg få drypp. Ny lege kom og undersøkte meg,da kjente hun en vannhinne og sa at jeg nok hadde hatt høy vannavgang og at hinnen var dannet på ny,så da klokken var rundt 12,tok hun vannet på meg. Da begynte jeg straks å kjenne rier og tenkte at nå går det greit. Vannet var missfarget,så babyen hadde nok vært litt stresset siden vannet gikk natt til mandag,men de mente at det gikk greit å føde på vanlig måte alikevell. Etter at de hadde tatt vannet,skulle det gå en time før jeg kunne få drypp. Jm var veldig i tvil om hun skulle gi meg drypp eller ei,siden riene var godt i gang. Så måtte jeg tisse og jeg skulle få tisse på et bekken,mens jeg satt der,så gikk hjertelyden raskt ned til 65. Jm tenkte at navlestrengen var kommet i klem og ba meg om å reise meg opp,dette hjalp ikke. Da ble jm stresset og ringte på hjelp. Hun ba meg så om å legge meg ned på venstre side,jeg gjorde dette og da begynte hjerterytmen å gå opp igjen. De fant da ut at dette barnet bare måtte ut og det kjapt,så de satte i gang med drypp.

 

Dette var en helt annen opplevelse av en fødsel en det jeg hadde hatt før. Det ble veldig intens og jeg jm ba meg om å ta litt lystgass,dette hadde jeg ikke lyst til,da jeg ville føde så natrulig som mulig og uten smertelindring. Jm mente at det var så godt om ikke smertelindring i det hele tatt,babyen ville ikke merke det,jeg ville bare få litt mer avstand til riene,siden riene var så sterke som de var. Jeg tok da litt lystgass.

 

Rett før halv tre spør samboeren min om det kom til å drøye lenge,vel jm trodde da at det ikke ble noe fødsel på hennes vakt,hun skulle av klokken 15. Rett etter dette sier jeg til jm at nå måtte jeg presse og at ungen ville ut,hun ringte da på barnepleier. Det kom en i døren og spurte om hun trengte det raskt,jm nølte litt og jeg svarte,ja det trenger hun. Barnepleieren kom og rett etter var min prinsesse født. Fra min samboer spurte om hvor lang tid det ville ta,til jenta vår var født,var det gått 13 min. Jeg hadde max 8 min med pressrier.

 

Jeg kan ikke si at jeg sitter med samme gode fødselsopplevelse som sist,men ikke noe vond opplevelse heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med prinsessa di! Synd ikke fødselsopplevelsen var like bra som sist, men det er jo som de sier: fødsel nummer 3 kan være en luring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,alt var forskjellig denne gangen,men det viktigste er jo at hun har det bra da. Nå ser det ut til at alt går fint,så vi bare koser oss her,midt oppi alt stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...