Gå til innhold

Det store vognvalget :\

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper på litt fler svar her enn på barnevognsdebatten :)

Jeg er gått meg vill i den store vognjungelen - og ANER ikke hva jeg skal velge. Vi har en liten bil, og selv om jeg har lyst til å la være å ta det i betraktning siden vi kommer til å kjøpe ny bil om noen år, så må jeg nesten det. Trenger derfor en vogn som blir liten sammenlagt!

Har vurdert TFK joggster twist, den får plass i bilden og er pen og se på, men jeg synes det trekker ned at jeg ikke kan vende babyen mot meg når den går over til sportsdelen.

Teutonia mistral får også plass i bilen, men synes bagen er så liten ...

OTH, Teutonia s3, emmaljunga cangoroo er også vogner vi har vurdert, men alle disse blir for lange sammenslått.

Er det noen med råd der ute?

Kriteriene er altså at den blir liten sammenlagt, har god plass i bagen og helst kan vendes mot deg som sportsdel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bugaboo Camelon? Liten sammenlagt, lett, du kan ha babyen vendt mot deg i sportsdelen og bagen er bred og lang :)

Skrevet

Takk for svar :)

Ja, har sett litt på denne og - og googlet den - men synes det er så mange som klager over hvor dårlig den er på vinterføre. At den i verste fall må bæres dersom det er for mye snø et sted ...

Ikke det at det er så mye snø her i sør-norge, men greit å være forberedt i tilfelle...

Skrevet

Du får kjøpt vinterhjul til å bytte ut de små hjulene med, så blir vognen så og si som en vanlig 4hjulsvogn:)

Skrevet

Hva med Maxi Cosi Muraen? Er litt usikker på om den blir "liten" nok sammenslått, men den er i hvert fall ikke lang sammenslått.

Skrevet

Jeg og min beste venninne har Mistralen og er storfornøyd. Jeg har riktignok fått baby på våren og nestemann kommer i febrar/mars, men hun fikk i november og har ikke klaget på for liten bag. Det spørs jo seff litt i landet du bor også - bor du i nord/innlandet hvor det blir veldig kaldt på vinteren så er det jo viktigere med stor plass til pose enn på vestlandet hvor vi bor - her går det fint med lammeskinn og dyne største delene av vinteren.

Skrevet

Hei!

Vi har Teutonia S3 og liten bil... Synes det går helt strålende - husker du på å låse det fremre hjulet bakovervendt før du slår den sammen så "sparer" du fort en 20 cm på lengden.

Skrevet

Vi har bugaboo cameleon og det er tøv (hvertfall i mine øyne) at den er dårlig på vinterføre :)

Nå bor vi rett utenfor Oslo da, så det er ikke det værste vinterføre her men likevel så blir det jo litt snø.

Vi har ikke engang investert i vinterhjulene enda fordi vi ikke har sett behovet :) de gangene det har vært litt mye snø har jeg bare snudd håndtaket slik at de store hjulene kommer foran.

Mulig vi kjøper vinterhjul nå siden vi får novemberbaby.

Det er en SUPER vogn, perfekt for vårt bruk hvertfall :) vi har hatt flere andre vogner også så jeg føler jeg har fått testet litt forskjellig.

Skrevet

Ville i første omgang tenkt på vogn og ikke på plassen i bilen. Så ville jeg når jeg hadde ett visst antall vognmuligheter dratt på en barneutstyrsbutikk og prøvd vognene i bilen for å se. Utrolig hva man får plass til egentlig. Vi har en diiiiiger dansk bagvogn, og ikke noe problem i bilen, tross mangel på stasjonsvogn:)

Her vi bor er det en del snø om vinteren, og jeg må si at ut i fra vår erfaring er det viktig med 4 ordentlige hjul. Bor man der det er mindre snø, eller er mindre ute i skog og mark og på landeveien enn hva vi er, ville jeg nok gått for en trehjulsvogn, men tenkt nøye over stabiliteten. Er stor forskjell på 3 og 4 hjul der. Hadde vi hatt mange penger eller skulle kjøpt vogn for første gang ville jeg nok trosset min 3-hjulsskrekk og kjøpt en TFK twist...syns de er en drøm å trille (har ikke prøvd på snø da), samt at de er store og stabile og blir små sammenlagt. På vår sportsvogn kan vi ikke ha tulla vendt mot oss, men det har aldri vært et savn her i alle fall. Men, nok en gang er vi forskjellige:)

Lykke til med valget:)

Skrevet

Og forresten, en ting jeg har funnet ut. Når man får vinterbaby kan man ha mindre bag enn om man får sommerbaby...får man baby på sommeren er babyen mye større når den skal opp i bagen og vinterposen til vinteren. Når babyen er nyfødt tar den ikke store plassen, og man kan derfor tillate seg mindre bag og likevel få plass til god vinterpose. Til vinteren etter har man jo uansett begynt med sportsdelen:)

Skrevet

vi skal ha bugaboo cameleon som flere her.. lett å løfte, liten sammenlagt, STOR bag og kan kjøpe vinterhjul.. for meg er den helt perfekt..

Skrevet

Takk for svar alle sammen :)

Har lest masse om maxi cosi mura nå, og den ser jo ut til å være midt i blinken for oss! Skal dra å titte på den i morgen - men det ser nesten ut til at den blir den nå:)

Kommer fortsatt til å sikle litt på TFK, det er jo den jeg _egentlig_ vil ha, men akkurat dette med at den ikke har vendbart sete eller styre trekker egentlig ganske mye ned. Tenk om baby må over i sportsdelen allerede når han er 7 mnd feks - da er det trist å ikke kunne ha øyekontakt når man er ute og trille føler jeg ...

Ja, det med at vinterbabyer ikke trenger like stor bag har jeg faktisk ikke tenkt over, men logisk er det jo :) Men huff, vet ikke om jeg orker å gå tilbake til å vurdere teutonia-vognene, synes jeg har nok av valg allerede ...

Skrevet

alle anbefalte oss bugaboo cameleon, men den faller ikke helt i smak utseendemessig....men må si at den var praktisk

skal selv bestille speedi med bag i sort /beige i morgen

her hvor vi bor er det ingen som har tatt den inn,...

Skrevet

Sjekk ut Brio Sing, den blir veldig liten sammenlagt. I tillegg kan sportsdelen snues.

Skrevet

Jeg brukte Teutonia Mistral med softbag, og softbagen hadde jeg i vogna i nesten et år.. absolutt god plass i den altså, både til vinterposer og annet. Også kan du jo mikse og trikse etterhvert som barnet vokser seg for lang for bagen, slik at du bare bruker "halve" bagen som en slags bag-forlenger nede i fotenden, så barnet har på en måte bagvognens funskjoner selv om du egentlig har fjernet halve bag-delen. Absolutt en vogn å anbefale, tar liten plass og er veldig romslig. (Snuppa lå helt flatt ut og sov i vogna til hun rundet 2 år, og hun er akkurat 92 cm, veldig gjennomsnittlig 2-åringlengde.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...