Lillegull og meg Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Har vært på ultralyd i uke 35. Babyen lå hadde -7% i vekstavvik. Morkake og fostervann var ok. Var også på ultralyd for ca 1 måned siden, da var d ingen avvik. Er det normalt at d går slik i rykk og napp, eller vokser hun ikke som hun skal? Lurer veldig.....
jurgita&runa&trym Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jm på ullevål sa til ma at alt med +/- 20% avvik er normalt. Har sjøl baby i magen m -20% avvik. Skal på ny ul i morgen for å sjekke om hun hadde vokst mer Ikke vær bekymret,de på sykehuset følger opp!!!
Lillegull og meg Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 Takk for svar Er liksom så redd for at det nå bare skal gå nedover og nedover.... skal ikke på ny ul før om 3 uker...syntes det er så lenge å vente, når jeg tenker på at hun at avviket har blitt mindre.
Sauen Shaun Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 -7 % er ikke så mye, som sagt over er +/-20% avik helt normalt. Det som er viktig er at det er god blodgjennomstrømning i navelstrengen. Og babyene vokser jo i rykk og napp og noen er bare genetisk små. Dersom blodstrømningen i navelsnoren blir dårlig må de på sykehuset kanskje vurdere å gjøre noe. Så ikke bekymrer deg, du blir godt fulgt opp dersom de mistenker avvik:) Blir selv fulgt opp i dette svangerskapet, da min førstefødte hadde ett avvik på over -30%.
Lillegull og meg Skrevet 3. august 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. august 2008 Kan man se på vanlig ul om blodgjennomstrømmingen er god da?
Siddisen Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Min var -6% sist jeg ble sjekket. Som de andre har sagt her så er det ingenting å bekymre seg for. Noen må jo være over og under "streken" for at det skal finnes et gjennomsnitt
*Super*Mamman* Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Dette er helt normalt.-7% er jo ikke mye da, og mange ganger måler de også feil. Begge mine to første var mellom -12 til -16 % under gjennomsnittet, men var helt friske og sunne:) Så, ikke tenk så mye over dette du. Alle babyer er jo ulike. Masse lykke til videre;)
Sauen Shaun Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 De måler blodgjenomstrømningen ved hjelp av doppler, og det gjøres ved vanlig ul. Dersom du er inne til vekstkontroll gjør de dette.
Lillegull og meg Skrevet 3. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2008 fødte en en gutt på 4,7 kg for 8 år siden med hastesnitt....en helt jævlig opplevelse. Var nesten så det gikk galt. Er nok den følelsen som gjør at jeg blir så fort engstelig, er så redd for at noe lignende vil skje en gang til.
Siddisen Skrevet 3. august 2008 #10 Skrevet 3. august 2008 Jeg hadde også hastesnitt sist, ikke noen kjekk opplevelse nei. Skal du ha planlagt KS denne gang eller føde vanlig?
Lillegull og meg Skrevet 3. august 2008 Forfatter #11 Skrevet 3. august 2008 Siden jeg fikk en så stor baby sist, fikk jeg tilbud om ul for å se om denne babyen ble like stor også, men d ser ikke akkurat sånn ut da Så da har jeg tenkt på å føde vaginalt. Hun ble estimert til å bli rundt 3 kg, hvis ikke avviket blir mindre da... men d blir ihvertfall ikke en 4,7kg unge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå