Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg har lånt en Pfaff Hobby 307, da maskina mi er ødelagt. Men problemet er at tråden bare tugger seg. Det samler seg store klaser med tråd nedi der undertråden er, og det ødelegger stoffet jeg syr på, da det seter seg bom fast Noen som vet hva som kan være galt? Jeg har ikke peiling på sånt...
M*A*S*H* Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg er helt amatør, og det her skjedde med min også. Fikk råd om å pelle fram bruksanvisningen og se hvordan man smører den - neo som ble gjort. Jeg stilte også litt om på de trådstrammingsgreiene, for det viste seg de stod feil. (noe med hvor stram ene tråden er i forhold til den andre osv) Håper du finner ut av det. Det er bare så "#=)=)?"/&% når det der skjer! Lykke til:-)
Septemberstjerna og Martine Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Er den tredd riktig? Jeg har ikke peiling på den maskinen, men ville tro at du kanskje finner bruksanvisning på nettet (om du ikke har den)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 3. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2008 Den er tredd riktig, så det er det ikke... Ja hadde jeg enda hatt brukermanualen så hadde det sikkert ordnet seg.. Men som sagt er maskinen lånt. og svigermor (som eier den), har ikke brukt den på mange år - så hun vet ikke. Har søkt på nettet, men fant ingenting
kristin200 Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Har du tredd den om? Selv om det ser ut som den er korrekt tredd, så kan det være dette. De gangene det problemet oppstår hos meg så har jeg tredd den feil..
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 3. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2008 Hmm.. det er verdt et forsøk