Gå til innhold

Normalt med "urolige bein"?

mamma.til.perfekt.jentebaby :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på om dette er normalt når man er gravid?

Jeg er i uke 31, og de siste ukene har jeg hatt store problemer med å sove, rett og slett fordi jeg har sånne "kriblinger" i beina.. Jeg har såvidt fått litt vann i beina også, og kanskje dette har noe sammenheng? Har noen noe tips for å få beina til å sovne? :) Dette begynner virkelig å bli slitsomt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magnesiumtilskudd kan hjelpe, og muligens kalsium og omega 3 .

Gå på en helsekost og spør.

Min jordmor anbefalte meg det :-)

Og.. Jepp, det er helt normalt med urolige føtter.

Ta deg en liten spasertur om kvelden, det får gang på blodsirkulasjonen.

Skrevet

Ja, veldig normalt. Jeg har prøvd omtrent alle kjerringråd som er, men det kribler like mye. Det eneste som hjelper litt her er varmeflaske på bena og massasje fra min kjære...så må jeg bare forte meg å sovne før kriblingen starter. Sist hadde jeg ikke bekkenløsning, så da brukte jeg å ligge i senga å sykle med bena helt til jeg absolutt ikke orka mer og bena var utslitte. Da måtte jeg også forte meg å sovne før det starta igjen;)

Om vi er i stua på kvelden å ser tv eller noe, og jeg sovner på sofaen, er avtalen at jeg bare skal få ligge der å sove...for strever veldig med det pga bena. Hadde det sist svangerskap og har hatt det denne gang siden ca uke 20. Blir helt tullete av det, men har det sjelden når jeg ikke er gavid. Søk på RLS, restless leg syndrom, der står det litt mer. Kan visst behandles med parkinsonsmedisiner, men ikke under svangerskapet desverre.

Skrevet

Takk for gode råd.. Er faktisk i ferd med å bli gal her nå.. Sover nsten ingenting lenger, bare fordi de beina aldri har tenkt til å legge seg.. hehe.. men nå vet jeg ihvertfall at det er normalt, og at jeg kan prøve å følge noen av tipsene deres...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...