flypapir Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Jeg belager meg på å ha den lille som ventes hjemme litt lenger enn til h*n fyller ett år. Men vil jo da være avhengig av kontantstøtte... Hvis ikke må vi starte sparingen nuh.. Så hva tror dere, er det kontantstøtte i 2010 eller vil den være forsvunnet før den tid?
Ksenia & Anjem Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 de burde ikke fjerne den før det er ifull bhg deking i ALLE kommuner hvertfall
flypapir Skrevet 3. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 3. august 2008 Det var det da.... Tror du de har klart det før 2010?!
Bring_it_on!!:)) Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 Jeg ville ikke belaget meg på at kontantstøtten er her i 2010... det er jo noe ingen egentlig kan forutse.. Men planene og ønskene som jeg har fått med meg er jo etterhvert full barnehagedekning og avslutning av kontantstøtte.. Og full barnehagedekning kan jo ta litt tid.., men samtidig så bygges det for harde livet veldig mange steder i Norge.. Firmaet Norske barnehager bla. bygger veldig mange.., det er dog ikke kommunalt men hjelper så det kan bli full dekning.. Hadde jeg vært deg ville jeg begynt og spare tilfelle den skulle falle bort...
prinsesse03+09 Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Jeg tenker som deg, å håper virkelig at den eksisterer enda da, har ikke lyst å sende gullet i bhg før h*n er 1 år, vil helst vente til h*n er 2 år! Men har ikke råd å gå ekstra hjemme uten kontantstøtta! Så det blir spennende å se, men eg frykter veldig at den er forsvunnet til da:/
Gjest Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 Spørs hvem som styrer, hvis det er full barnehagedekning og de rødgrønne fortsatt sitter i pososjon så er det nok trolig fjerna. Hvis de borgelige kommer i posisjon med krf på slep og frp så er den trolig der enda, og kansje øka også... Uansett så spiller det ingen rolle for min del...hehe....ferdig med den biten, men kontantstøtta har vært verdifull for vår del, gitt det lille ekstra ei periode så vi har kunne spart opp litt. Nå har jeg fra mai av had dobbel også....fram til og med denne mnd.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Jeg tror de fjerner den før 2010. Hvis jeg fikk være med å bestemme skulle de beholt den og økt den i tillegg litt. Det er faktisk mange (som meg) som faktisk har lyst til å være hjemme lenger med barna enn den altfor korte perminsjonen.
hamsterpia Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Jeg synes ikke de burde fjerne kontantstøtta selv med full barnehagedekning. Det er faktisk de som ønsker å være hjemme med barnet ett år til, men ikke får råd uten den. Synes det burde være valgfritt å sende barna i barnehage eller ha de hjemme. Kanskje heller kontantstøtta burde behovsprøves i stedet for barnetrygden, som det har vært prat på. JA, jeg er klar over at det koster mye å betale ut alle de pengene i kontantstøtte, men de oppfordrer oss jo også til å få flere barn. Så da burde de tenke litt mer på familielivet og ikke bare på å spare penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå