Gå til innhold

Hvor lenge

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan disse sædcellene overleve der inne? Er det stor sjanse for å bli gravid hvis man puler 6 dager før eggløsninga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er mulig, men ikke veldig sannsynlig. Tror de kan leve i opptil 5 døgn (er ikke helt sikker).

Dersom du er helt sikker på at eggløsningen din er den dagen du mener, skal det godt gjøres å bli gravid altså.

Før jeg ble gravid, brukte vi "sikre perioder" som prevensjon. Vi hadde da sex frem til ca 3-5 dager før eggløsning, så hadde vi pause til et par dager etter. Det funket veldig bra:-)

Skrevet

Min jente er iflg ultralydterminen resultat av sædceller som levde hele 9 dager....

Skrevet

Ultralydtermin sier ikke noe om når befruktning skal ha skjedd, men er en generel utregning på når barnet er ventet i forhold til størrelse. Hvorfor tror noe det? Hører flere som hisser seg opp over at den som utførte UL liksom skulle påstå at man har vært utro fordi mannen var i Nordsjøen når befruktning måtte ha skjedd. Haha, ler meg ihjel.

Skrevet

Oi! Kanskje mannen din er Supermann, med supersprem:-) Hehe:-)

Men det er jo ofte litt forskjell på menstermin og ultermin, så det er vell ikke helt sikkert at de levde så lenge?

Skrevet

Det vanlige er inntil fem døgn, men de mener det kan skje at de varer i opptil syv døgn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...