Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #1 Skrevet 3. august 2008 Lån ? Spare ? Eller får dere det av foreldre/svigerforeldre ? Og hvor mye kom brullupe på ?
SOMMER :) Skrevet 3. august 2008 #2 Skrevet 3. august 2008 Jeg ville nok ikke tatt opp lån. Vi hadde et lite bryllup,ca 35000. Tror vi fikk ca 10000 av hvert foreldrepar. Betalte resten selv.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Vårt bryllup kom på ca 450.000,- Mine foreldre betalte for middag og drikkevarer (80 stk) Resten hadde vi spart opp...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #4 Skrevet 3. august 2008 vårt bryllup kom på 150.000 fikk 50.000 av foreldre. resten betalte vi. altfor mye penger å bruke på en fest spør du meg. hadde jeg visst det jeg vet i dag hadde jeg reist på en sydhavsøy og giftet meg der for pengene. hadde en fin dag men ....
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 vi sparte og tenkte økonomi hele veien omtrent. Manglet en liten del da bryllupet kom, men betalte det med gavene. Kom på ca 30 000 med 45 personer
Happy_girl med MiniMonster! Skrevet 3. august 2008 #6 Skrevet 3. august 2008 450.000?? Får jeg spørre hvorfor? Skjønner det at man vil ha en fantastisk dag, hvor man feirer kjærligheten og hverandre. Men å bruke 450.000 kr på det er jo bare ren idioti!! Ble rett og slett litt satt ut jeg nå..
Gjest Skrevet 3. august 2008 #7 Skrevet 3. august 2008 Hvor mye kom maten på da, av de 450000 mener jeg? Hva mer brukte dere penger på?
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #8 Skrevet 3. august 2008 Hadde aldri giddet å gifta meg, ikke fordi jeg ikke elsker mannen min, men fordi det er penger rett i vasken spørr du meg.. Mye bedre å bruke pengene på noe mer fornuftig som opplevelser sammen som å dra på eksotiske turer osv..
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #9 Skrevet 3. august 2008 ca 250.000,- gikk til mat og drikke (hadde fri bar, der gikk det en god del) resten gikk til: - leie av bil -15.000,- - kjole til meg og 4 brudepiker (fikk sydd kjoler til oss alle)-65.000,- - frisør (til meg og brudepikene) + sminke til meg.. -10.000,- - Blomster.. (brudebukett, oppsatser til 8 bord, dekorasjon i lokalet og kirken + blomster på hotellrommene til gjestene ) -40.000,- - ringer - 50.000,- - fotografering av oss og alle gjestene.. - 15.000,- - gave til gjestene -5000,- tror jeg har fått med det meste nå... (ca priser vel og merke) Vi sparte ikke på en krone... hvor fornuften i alt dette er..? Måtte gudene vite.. men vi hadde en flott dag, men mange gode venner og så godt som hele familien samlet (fam stod for halvparten av gjestene) Har ikke angret et sekund :-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #11 Skrevet 3. august 2008 Kom seg på ca 35-40000, da kjøpte vi ny dress til mannen, leide kjole til meg, lokaler, mat, hotell, drikkevarer, pynting, brudebukett, servitører, levende musikk, husker ikke hvor mange vi var, rundt 40 stk tror jeg. Mamma og pappa betalte maten og musikken hvertfall. Og mye av drikken + at vi fikk noe drikke av noe besøk...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #12 Skrevet 3. august 2008 Vårt bryllup kom på ca 80,000 og det var dyrt nok synes jeg! Vi hadde oppsparte midler og var forberedt på å betale alt selv, men endte opp med at vi betalte ca 15,000 og mine foreldre resten. Hans foreldre arrangerte en ny bryllupsfest i England, som jeg ikke aner hva kostet... (syntes det var litt unødvendig, men det er kanskje det eneste bryllupet de får i den familien, så de ville vel slå litt på stortromma!).
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #13 Skrevet 3. august 2008 Vi sparte selv og stakk av for å gifte oss. Tok bare med oss forlovere og reiste. Mange som protesterte selvsagt, ble sure for at de ikke fikk delta i bryllupet vårt. Men dette var vårt valg og det vi ønsket. Ble en super sermoni og en fantastisk ferie med venneparet våres som var forlovere. (vi hadde ingen barn å ta hensyn til heller på det tidspunktet)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #14 Skrevet 3. august 2008 Ringer til 50 000, hvordan ser de ut? Har du link?
Gjest Skrevet 3. august 2008 #15 Skrevet 3. august 2008 Jeg mente ikke å være kritisk, er jo bare, forhåpentligvis, en gang i livet, så har man råd til det -hvorfor ikke??!! Hørtes fantastisk ut, pikedrøm delux da )
Gjest Skrevet 3. august 2008 #16 Skrevet 3. august 2008 Vi hadde ikke råd - akkurat kjøpt leilighet og alt mulig, så det ble et kjempeenkelt og koselig bryllup i sjømannskirken i København med forlovere og et par familiemedlemmer.
Mrs. Bouquet Skrevet 3. august 2008 #17 Skrevet 3. august 2008 Vi har penger til et bryllup selv, men tror nok ikke vi kommer til å bruke særlig med penger på det. Har ikke lyst på noe stort bryllup med gamle tanter osv. Tror nok vi tar med foreldre, søsken og tantunger og reiser et sted og får selve vielsen enkelt og greit unnagjort. Aner ikke hva det vil koste. Men blir helt sikkert ikke dyrere enn et med mange gjester og dil dall som ikke interreserer meg i det hele tatt, og de ligger vel på 100 tusen pluss pluss pluss evt. opptil x 5 som er nevnt over her.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #18 Skrevet 3. august 2008 Jeg giftet meg så tidlig at foreldrene våre betalte. Det ble ikke så veldig dyrt heller, tror kanskje hele stasen kom på 25 000. Da hadde vi treretters, vin, kaker, avec, servitører og alt som hører med. Like fint som alle andre brylluper jeg har vært i, men litt mer jobb for foreldrene våre enn hvis vi hadde hatt det på et hotell o.l. Vi hadde det på et bygdelokale og dekket på selv.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #19 Skrevet 3. august 2008 http://www.furrer-jacot.ch/kollektion/design/romance/romance_EN.php Ringene vi har er de som er avbildet øverst til venstre...
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #20 Skrevet 3. august 2008 oi 450 000. Vårt kom på ca 60 000, og vi sparte heller ikke på mye. Fikk hjelp av foreldre. Vi hadde ikke åpen bar, det var fordi jeg ikke hadde lyst å bruke energi på å frykte regningen. Vårt valg da den dagen var vår, ikke gjestenes. Gjestene var når det skal sies storfornøyde.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #21 Skrevet 3. august 2008 Var en fantastisk dag ja :-) Gikk bare litt fort :-( Skjønner godt at folk stiller spm ved sluttsummen.. Men jeg er så heldig at jeg har foreldre som kan bidra med så store summer.. både min mann og jeg har greie inntekter... Men ikke gode nok inntekter til å kunne betale 450.000,- på en dag, men helt greie inntekter ;-) SKulle vi ha stått for alt sammen selv hadde nok pipa fått en litt annen lyd ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. august 2008 #22 Skrevet 3. august 2008 Jeg giftet meg også såpass tidlig at foreldrene betalte det meste, hans og mine. Vi benytter oss av vennetjenester da, noen hjalp oss, og vi har hjulpet de senere. Med servering f.eks. Veldig greit for vår del, selv om andre kanskje vil ha "ordentlige" servitører. Vi var 74 i middag, også kom det vel 25 flere til kaffe. Hele greia kom på rundt 20-25000kr, og det var et nydelig bryllup. Jeg var i Thailand i forkant, det var bestemt før vi forlovet oss, så der kjøpte jeg brudekjolen min til den nette sum av 2000kr, skreddersydd. Vi er litt kreative, og skrev invitasjoner, bordkort, takkekort osv selv. Liker å gjøre sånt. Dekket på selv, og ei venninne pyntet bordene. Den fineste dagen i mitt liv
blirjegsnartmamma Skrevet 4. august 2008 #24 Skrevet 4. august 2008 Vi fikk det i gave av foreldrene mine.. Har ikke fått noen eksakt sum, men har hørt rykter om at det kom på ca 40 000,- for 76 til middag og 120 til kaffe.. 40 av de som kom til kaffe var mine foreldres gjester da..
blirjegsnartmamma Skrevet 4. august 2008 #25 Skrevet 4. august 2008 åja, også gjorde vi alt selv! en venn som er kokk hadde ansvaret for maten, og andre venner av oss hjalp ham også var de servitører. dessert og forrett laget vi selv kvelden før. hele familien hjalp til, søsken, besteforeldre, foreldre, svigerinner osv. Dekket bord og pyntet lokalet selv, leide kjole. Laget invitasjoner og bordkort selv - det samme med takkekort nå i etterkant. Mormor laget buketten min, alt ble helt nydelig! Har 2 frisører i familien, og ei venninne som sminket meg, så det kostet heller ingenting. Vi gav alle som hjalp til middag (seff) også fikk de 250,- pr pers. bare litt symbolsk egentlig. Hadde fri bar, men alt i den var kjøpt inn i Sverige på forhånd, og 2 av pappas kamerater som bartendere. For en dag!!! Anbefaler forresten å få hjelp av venner og kjente den dagen.. Det er en enkel måte å inkludere flere i bryllupet, uten å øke antall gjester, eller velge bort noen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå