Gå til innhold

hvor mange bodyer og strømpebukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hvor mange bodyer og strømpebukser i startstørrelsen (50/56) har dere kjøpt inn nå på forhånd?

Har selv 8 bodyer og 5 strømpebukser, men føler nå at det kanskje er litt lite... ikke helt klar for klesshopping med en knøtt liten baby...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror nok dette holder de første ukene, av erfaring byttet jeg bare en body i døgnet de første ukene. Bruker du pysj om natten sparer du jo en body der. Er jo også slik at strømpebukse er litt tidlig å begynne med nå, det er nok best med sokker den første tiden, vi er jo bare kommet fram til august måned, såfremt du ikke har termin nærmere vinteren da selvfølgelig. Du får jo også ofte en del gaver når den lille blir født. Så vil du kjøpe noe mer, så sats på neste størrelse, ofte kryper også disse bodyene/strømpebuksene i vask, i tillegg til at det er utrolig hvor fort de vokser den første tiden. Er jo også en del forskjell i hvor stor en 50/56 str.er, noen varer til de er 3-4 mnd., mens andre er for små før de er 1 mnd.

Skrevet

Jeg har 4 bodyer i 50, en dress og noen sokker. Man aner jo ikke hvor stor/liten babyen er når den blir født. Ser jeg på sykehuset at han er veldig liten får far eller bestemor dra på shopping og kjøpe litt nødvendigheter.. Derimot har jeg kjøpt en del i 56 og 62 :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Det kan være greit å ha noen skift. Nyfødte gulper gjerne en del, så bæsjer de langt oppover ryggen, eller tisser mens de ligger uten bleie på stellebordet- og vips så kan det gå noen bodyer i løpet av en dag. Ikke alltid rekker/orker man å sette over vaskemaskina med en gang heller-Men det kan lønne seg å kjøpe noen i litt større str, fordi de vokser veldig fort den første tiden. Str 50 kan også være for smått faktisk hos noen nyfødte. Mine var små ca 3100 gr og 48/49 cm, og da var str 50 passe i kanskje to/tre uker. Ofte er jo nyfødte større enn dette. Bodyer kan jo bare brettes opp på ermene. Når det gjelder sparkebukser tilsvarende, er det greit de ikke er altfor store. Men str 56 varer noen uker for de fleste nyfødte. Er de lange i føttene går det jo bare an å bruke sokker utenpå.

Særlig førstemann får garanert mange gaver, og da gjerne klær- husk å bytte til større str hvis du får mye smått, fordi det er så surt å ikke få brukt klærne før de er for små-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...