Gå til innhold

Dunking er det hjærte ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

jeg er gravid i uke 33 å litt over ,bare lurte på om noen av dere føler det samme.. noen ganger når jeg ligger , sitter rolig .. merker jeg en slags dunke rytme i magen min.. nesten som ett hjerteslag .. å det stopper ikke sånn me en gang , det bare vifrker som det er der å dunker i over lengre stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jordmor kunne fortelle meg at det jeg kjente enten var pulsslagene som gikk gjennom navlestrengen eller babyens egne hjerteslag. Prøvde å lokalsiere det selv på magen og det stemmer godt. Alt ettersom hvordan babyen ligger kan jeg kjenne hjerteslag evt. egen puls via navlestrengen. Hjerteslagene blir svakere eller forsvinner når babyen forflytter seg, det kjennes ikke like tydelig hele tiden.

Det er spennende å kjenne liv også på den måten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei , da slepper jeg kansje å spørre om det selv til jordmor da :) !

 

men jeg synes det er litt ekkelt jeg , ikke noe sånn . æsj,æsj.. men den dunkinga er litt ekkel. jeg synes at min egen puls som jeg kan høre av meg er også ekkel. hehe :) men vist det er det så,, :) hilsen meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at jeg kjenner babyens hjerteslag av og til..hikkingen kjennes helt annerledes ut.. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvordan kjenner du at den hikker? hvordan kjennes det liksom?? å hvordan merker du det forskjell til dunkingen . (hjærteslagene)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldiggris - tror ikke jeg har kjent/ hørt hjertet utenom kontroll. Er ganske sikker på at det jeg kjenner er hikking, for pulsen går mye raskere enn de rytmiske bevegelsene til jenta mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hikkingen merker jeg ved at det er så rytmisk..tror av og til først at det er spark, men etterhvert som jeg kjenner at det er veldig rytmisk, skjønner jeg at det er hikking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på det du kjenner er hikking og ikke hjertet. Det er fortsatt mye vann mellom magen og babyen din, så hjertet er det lite sannsynlig at du vil kjenne noe til. Hikkingen er rytmisk som du beskriver og kan vare opp til flere minutter. Er helt normalt og ikke noe å være redd for:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...