Gå til innhold

Følelsene mine & magen .. HELP


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

dette er kansje en veldig merkelig spørsmål.. det synes jeg egentlig selv også,men må jo bare skrive å spørre:) jeg er gravid uke 33,å er så klart kjempe glad for det .. jeg har to venninner av meg som også er gravid , rundt samme tid som meg .. men de virker så mye mer rolig avslappet med seg selv å magen.. de synger stryker magen osv. å det er jo kjempe bra , å sikkert veldig kolsig for babyen i magen også.. men skjønner ikke hvorfor jeg ikke klarer det , eller gjør det ? har liksom ingen form får følelser for magen å den som er i den nå .. alt bare virker så rart . heh ,men så kommer tankene mine . den blir vel ikk dum eller noe annderledes for om jeg ikke koser å snakker til babyen inne i magen når den kommer ut ? må bare få litt hjelp . heh :) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

glemte å skrive at jeg også har hatt veldig mye å tenke på fortiden.. ikke at jeg stresser ,at jeg løper over allt ås ånn .. men i hodet mitt foregår det mange tanker , for å si det sånn..men han blir vel ikke noe anderledes uansett nei ? uansett om jeg i nesten hele svangerskapet mitt vært i sinne å deppa å sånn der. håper dere skjønner hva jeg mer uten å tenne at jjeg er helt gal :) takk igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ingenting å være urolig for :) Alle viser følelser på forskjellige måter, jeg er heller ikke "komfortabel" nok til å synge til magen min - men å klappe og stryke på den gjør jeg titt og ofte (mest fordi jeg synes fortsatt det er uvant å ha en digermage):) Det blir jo helt annerledes når den lille kommer ut, da blir det jo kanskje litt lettere å synge og vise følelser?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger ikke til magen min jeg heller, det kjennes ikke naturlig. Faren snakker til barnet hver kveld, men han kommer jo på en måte litt nærmere. Husk at bebyen din jo hører din stemme gjennom hele dagen og har god mulighet til å bli kjent med deg - hun/ han har det sikkert fint uten musikk. Mange spiller jo cder for magen sin også, men jeg elsker ro og fred og tar derfor sjansen på å få et umusikalsk barn;)

 

Jeg tror imidlertid du kommer til å tjene på å øve deg på å slappe av - vær snill med deg selv, gjør ting du liker - spis godt, ta et fotbad, la noen dulle litt med deg, se romantiske filmer på dvd om du liker det! Når du har det bra skiller du ut gode hormoner som bebyen din og får nyte! Selv kjente jeg at følelsene for bebyen min ble sterkere da jeg begynte å vaske barnetøy, kjøpe inn utstyr til henne, ol.

 

Dette kommer du sikkert til å klare kjempebra! Det viktigste kommer tross alt når bebyen kommer ut, og om du trenger litt tid til å venne deg til å være mor har du kanskje andre rundt deg som og kan være med og kose med barnet ditt? Tenk på alle de andre damene verden over som har født og tatt vare på barn! Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synger og snakker med min mage når ingen ser det. Faren overser både meg og magen om dagen og det plager meg mest............... Han fortsetter livet som før uten noen forsakelser eller endringer, noen som har det på samme måten og har noen råd??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet at det blir ikke slik når den er ute .. det er bare nå, kommer helt sikkert til å ta helt av med både kosing å synging :) hihi

 

 

men bare tenker på om den har det vondt nå i magen min når jeg ikke er slik akkurat nå liksom.. at den ikke får den "kontakten" den trenger . så blir den bare dum. heh.. jeg er kansje litt rar jeg .. hilsen meg igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

glemte å spørre om , om jeg ikke kansje har det så bra med meg selv.. så kan vell han føle seg bra alikevell??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...