Gå til innhold

Ny barnehage...

h@ppy elsker høstfargene :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 5,5 år begynner i en ny barnehage på mandag....

Og jeg er bare så spent på hvordan dette skal gå.... Har en MEGET aktiv gutt....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor begynner han i ny b.hage?? (spør bare fordi jeg er nysgjerrig) hehe.. Min begynte for første gang i sitt liv i b.age da han var 5 år og er også veldig aktiv. Jeg hadde mine bekymringer, men alt gikk over all forventing. Fikk masse skryt av de som jobbet i b.hagen, om hvordan han klarte å finne sin plass, og koste seg med de andre barna. Hadde en enorm utvikling i det året..

Så det kommer helt sikkert til å gå kjempefint!!!!!!!!!!

Skrevet

Vi har flyttet Hjem til min barndomskommune..ble skilt for noen år siden, og fant meg aldri til rette i storbyen alene...

Ja, tror jo selv at det skal gå bra, men alt ka jo skje... at de andre barna ikke vil leke med han..etc...

Skrevet

Ja alt kan skje.. Men iallefall her er de veldig opptatt på at alle skal være med alle, men på en naturlig måte. Det går jo ann at du inviterer de guttene (kanskje også jentene) som er 5 år hjem til dere på besøk, slik at han blir kjent med de??

Jeg var også redd for at min ikke skulle få venner. Er også veldig aktiv som sagt, og går fort over den grensen der det kan kalles herjete.. Og selv om han er liten i vekst er han ikke redd for å lekeslåss, og er aldri den som får vondt. Så jeg var så redd for at de andre skulle trekke seg vekk og ikke ville være med han. Men det skjedde heldigvis ikke..

Skrevet

Det er akkurat det samme jeg er redd for med min gutt... Han er også veldig " herjete" og har sett at han leker best med gutter som er ett par år eldre henn seg selv.... for de "tåler" litt mere voldsom lek, mens de på samme alder trekker seg tilbake, på en måte...:(

Men kanskje jeg skal invitere noen av barna, når kjøkkenet har blitt i orden, syntes det hørtes ut somen god idè:)

Skrevet

Ja så kan dere innvie kjøkkenet med en liten "fest", med pizza eller pølse. Så blir barna litt kjent med dere også, og blir enklere å komme på besøk senere bare en og en.. Min har ikke hatt besøk annet enn en gang dette året, men har heller ikke savnet det. Og har stortivdes i b.hagen. Nå har han to uker igjen før han begynner på skolen, og jeg har sagt han kan ta fri de dagene jeg har fri, men han vil gå i b.hagen likevel. Gleder seg til å treffe vennene sine igjen. Og nå gruer jeg meg jo til at han skal begynne på skolen, de samme tanker kommer jo nå igjen.. Er vel kanskje slik det er å være foreldre?? Da særlig mamma?

Skrevet

Ja, det er vel kanskje det, vi bekymrer oss kanskje litt for mye noenganger....:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...