Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Hater å trene... tenkte kanskje å prøve svømming for å få bort 6-7 kilo... Noen erfaringer?
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Hvis du liker eller orker å gå, så anbefaler jeg lange, men raske gåturer på ca 45-60 minutter. Gjerne 2 ganger om dagen. Jeg har gått ned 8 kg på 1,5 mnd med gåturer og sunt (variert) kosthold. Med svømming må du svømme ganske lenge og mye isåfall, noe som både kan bli kjedelig og tungt...
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Du må nok svømme ganske lenge for å oppnå et så stort vekttap. Men, om du ikke mister så mange kilo fort, oppnår du en kroppsfasongendring, som innebærer at du får muskler istedet for fett. Og en veltrent kropp kan godt ha noen kilo for mye, så lenge de er riktig fordelt (snakker av egen erfaring). Så konklusjonen blir: Svøm ivei, du har ikke noe å tape på det!
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Svømming er kjempebra trening, men jeg mener å ha lest at det er noe med det at man svetter i vann som gjør at det ikke egner seg så godt som fettforbrennende aktivitet. Etter å ha svømt så pleier man å bli såpass sulten at man ofte kompenserer for de brukte kaloriene. Jeg tror det har en sammenheng med at svettingen i vann, men vet ikke helt.
Gjest Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 det tar gjerne lengre tid å ta av seg kg i vann. trene i vann er veldig bra for de med vonde ledd pga en blir så mye lettere i vann å får ikke den belastninga. det som også skjer når du svømmer i vanlig basseng er at vannet ofte er litt kaldt. da beskytter huden seg med å bli litt tykkere. så de som konkurerer i svømming trener mye på siden med styrke og utholdenhet. men kombinert svømme og en liten halvtimes tur hver dag funker som bare det husk å ikke gå ned mer enn 1kg i uka. går du ned fortere enn det er det kun muskelmasse du vil miste. er bedre å være stram enn å se ut som en underærnert menneske kansje.. kan også hende at du ikke vil gå ned noe, men er veldig dumt å veie seg faktisk.. ta heller mål med målebånd. muskler veier mer enn fett så kast vekta de. den har ikke noe å si. er fastheten
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Du kan jo prøve å flyte på flesket de første 1000 meterne, mulig du forbrenner noen kallorier pga frostskader eller varmetap:)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Dr. Yppert vet råd ettersom overvekt er hans ekspert-tema
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 jepp.. har hjulpet mange fetiser til å innse fakta:-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 Dr.Yppert, du er en lavpanna dust! Kan du ikke bidra med noe positivt, så hold deg unna! Forumene har ikke bruk for slike som deg, høres forresten ut som du er en person med en del komplekser/problemer, slik du trakasserer andre.
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Det nytter ikke slenge dritt til han eller være saklig.. tro meg..
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #12 Skrevet 2. august 2008 hehe... du er nok på villspor tjukka:-) som regel ender damene her opp som notoriske BurgerKing-junkies og trygdeaksjonærer i Nidar og Freia!! Mens jeg står å sleiker speilbildet av meg selv morgen til kveld grunnet for ekstrem stor selvtillit, så ender dere opp på antidepressiva eller valium:-)
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #13 Skrevet 2. august 2008 Hei HI! Jeg var i utgangspunktet slank jeg da, men etter et år med 1000 meter x 2 ganger i uka må jeg nesten få lov til å si at jeg så veldig bra ut! Svømming "toner" kroppen og du jobber med alle musklene i kroppen (jeg pleide til og med å gjøre knipeøvelser i samme slengen he he) Gikk vel ikke ned mer enn et par-tre kilo (og mer burde jeg ikke gå ned heller) men minst en buksestørrelse og gudbedre så god kondis jeg fikk! Selv nå etter svangerskap og fødsel føler jeg at jeg er i bedre fysisk form enn de fleste:) Gleder meg til å sette i gang igjen! Så lykke til fra meg! Og nå tror jeg jeg trykker på den knappen du vet siden jeg har skrytt så mye av meg selv her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå