*TINCO* Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 var i en av de mange søvn brosjyrene fra helse søster (ja vi har hatt en del probl på den fronten) -større barn som kommer inn i foreldresengen om nattn (går alene), kan hjelpes slik: ha klar en madrass under sengen og tilby barnet å sove på denne. Barnet bør motiveres med at det er blitt stort (tar mye plass) på forhånd og event. belønnes. Sin egen dyne og pute bør barnet hente selv. Etter noen dager/uker blir nettene på madrass oftes stadif færre (f.eks bare under vonde drømmer). Syns den var ganske grei egentlig, da blir det kun som trygghet og ikke kos... Håper den er til nytte for noen
blåbæret Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Jeg har madrass ved siden av sengen min som yngstemann får beskjed om å legge seg på. Dyne og pute ligger klar på madrassen. Har virket bra her og blir sjeldnere han komme rinn, men ferien har ødelagt litt for der var vi i samme rom så nå er det på'n igjen...
Mrs. Bouquet Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Hehe, det er et ok råd, men bærer preg av å være lit gammeldags. Er langt fra alle som har mulighet til å ha en madrass under sengen, de aller felste har en kontinentalseng som enten står helt nede på gulvet eller har liten avstand til gulvet.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 hehe, barna mine lister seg stille som mus oppi senga mi så jeg våknar stadig om mårran i en veldig ukomfortabel stilling med 4 gutter strødd rundt omkring rundt meg.. våkner jeg av at de kommer går jeg med de tilbake i senga deres å sier at mamma skal bare tisse så kommer jeg igjen, men da sovner de etter 6 om mårran er de hjertelig velkommen da:) bare koselig synes jeg, står opp som regel etter kort tid da. jenta våkner i den tiden:)
*TINCO* Skrevet 2. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2008 nei kanskje det ikke er plass under senga hos folk men ved siden av som nevnt hos en annen... Men jeg tror det er greit for de som føler de trenger litt tips for å få barna utav sengen sin det er jo deilig å få kose med ungene sine men her mente jeg for at de ikke skulle få så kjempelyst å komme tilbake så ble det lite kos. kan tenke meg du som våkner med 4 gutter i sengen har det passe komfortabelt ja
Mrs. Bouquet Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Når jeg var liten måtte jeg ta med meg egen dyne og pute, men jeg måtte ligge nede i fotenden med hode mellom mamma og pappa, så det ble litt mer ukoselig enn superkoselig å ligge med føttene deres. Hehe. Følte meg ikke helt velkommen, så begrenset det til de gangene jeg hadde hatt mareritt eller det var tordenvær.
Mom2Two Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 Men hva gjør man når de kravler umerkelig oppi dobbeltsenga, og når du våkner vet du ikke om de har ligget der siden kl. 1 eller akkurat har kommet:-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå