Monajenten Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 For fem år siden måtte jeg avlive pusen min da han var alvorlig syk. Da var han nesten tretten år gammel og jeg hadde hatt ham siden han var kattunge. Jeg savner ham fortsatt:-( I dag surfet jeg litt på Finn på katter (dumme meg) og fant en NYDELIG pus som er omtrent helt lik som gamlepusen min. Jeg ble helt forelsket. Har så enormt lyst på den. Men nå har det seg sånn at vi skal reise på ferie snart, og kommer hjem 23. august. Kan jo såklart ikke hente pusen før det, så da må jeg evt. hente den den dagen vi kommer hjem. Men tingen er at jeg begynner på skole tirsdag 26. august. Da blir jo pusen alene på dagtid. Har lyst å ha en utepus, men han blir vel ikke kjent med området etter tre dager. Er det da kjempedumt å skaffe seg pus?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Det skal nok gå greitt! Ha pusen inne i den tiden du er på skolen så den blir kjent med at det er der den får maten sin! Så kan du slippe den litt ut på ettermiddagen om du har mulighet til slikt! Barn har godt av å bo sammen med dyr!! hehe.... Kjør på dere!!
*Andreapus* Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 slipper du den ut etter 3dager så er det en ganske stor sjanse for at katten forsvinner, og at du ikke får den igjen. den kjenner jo ikke deg eller området. De første dagene på skole er jo alltid korte, og den kan fint være alene noen timer vis den har kattedo, ting den er trygg på, og mat. og et sted inne og være. kanskje ett rom den er trygg på.. (bad, vaskerom er jo greit vis den har uhell utenom doen)
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Nei syns ikke det er dumt å anskaffe pus igjen. Men tror kanskje du bør belage deg på å ha den inne de første 2 ukene. Ha den på badet eller noe når du er borte. Sett frem mat og sandkasse samt et teppe å ligge på. Så har den det fint de timene du er borte. Du bør jo være mye ute smammen med den de føsrte dagene, og også etter skolestart sånn at den blir kjent i området. Men ikke slipp den ut alene før etter minst to uker. Naboen her slapp ut pusen sin (dewn var voksen da de fikk den) 2 dager etter de fikk den, og de lette etter den i to uker før den dukka opp igjen et par km unna her.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Er det en kattunge? I så fall ville jeg ikke ha sluppet den ut til å begynne med. Vi fikk katt i fjor, og hadde han inne den første uka. Kjøpte en billig kattedo på ikea (der har de vel ikke lengre, men europris pluss har til 39 kr), og reiste fra han i noen timer innimellom. Etter hvert tok vi han med ut når vi var ute, og nå er han stort sett ute, er bare innom og spiser litt Så jeg tror ikke det er noe problem, men jeg ville ikke ha sluppet han ut med en gang.
Monajenten Skrevet 2. august 2008 Forfatter #6 Skrevet 2. august 2008 Hihi, det var et sånt svar jeg håpet på, hehe;-) Dette står om pusen: "Liten sort pus med glimt i øyet søker varm familie med mye kjærlighet, omsorg og tålmodighet. Pus er stueren, vant med katter, hunder og kaniner. Hun er kjærlig, nesten på grensen til innpåsliten, maler stort sett alltid og fungerer suverent bra i barnefamilier." Har jo masse tid om ettermiddagene med ungene. Men blir jo ikke så mye på dagtid da. Må innrømme at jeg er veldig bekymret for at det er så kort tid. Og litt redd for å komme hjem til rasert hus. Men jeg er bare helt forelsket.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 En nyhentet pus (liten eller stor) bor jo uansett ikke ut av huset før tidligst 14 dager sånn egentlig. Så det burde jo gå, fiks kasse og avgrens de palssene han ikke får være når dere ikke er hjemme så får du venne han til å være ute litt senere enn du hadde tenkt. Er lurt å ha de inne den første tiden uansett slik at de blir godt kjent og vant med mennesker og lukter i huset, og begynner å markere slik at de føler tilhørighet.
Monajenten Skrevet 2. august 2008 Forfatter #8 Skrevet 2. august 2008 Nei det er det jeg tenkte. Kan jo ikke slippe den ut alene de første ukene. Det er en kattunge ja. Men den kan være inne alene, og så tar jeg ham ut når jeg kommer hjem altså? Hvordan går man ut med en pus da, sånn at den blir kjent med området? Har så lyst på, og dere høres jo i grunnen ikke negativ ut:-P
Monajenten Skrevet 2. august 2008 Forfatter #9 Skrevet 2. august 2008 Ja, men det jeg tenker på er om det ikke er vanskelig for den å være alene i en del timer etter såpass kort tid.
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 2. august 2008 #10 Skrevet 2. august 2008 vi har halsbånd på katten vår, og de første gangene festet jeg tau i halsbåndet hans, sånn at han ikke skulle stikke av Så sikkert litt snålt ut
Sivalur Skrevet 2. august 2008 #11 Skrevet 2. august 2008 Den klarer seg nok fint alene noen timer på dagtid de første ukene, selv etter så kort tid. Ha gjerne et teppe som du sitter på noen dager før du henter den, kos masse med den i dagene før du begynner på skolen, så vil den forbinde teppet med deg og føle seg litt tryggere når du er borte. Jeg ville ikke sluppet den ut alene før den er et par måneder - egentlig har de ikke ordentlig stedsans før de er 6 mnd. Jeg har en pus som har rukket å bli 10 år nå. Da jeg fikk han, jobbet jeg jo, så vi hadde bare en helg sammen før han måtte være alene på dagtid, men det gikk helt fint det. Hadde et par uhell inne de første dagene, men han lærte fort å bruke kattedoen. Han var født i mars, og var noe ute alene om sommeren, men det var maaaange netter den sommeren jeg var ute og lette etter han fordi han ikke var kommet hjem om kvelden. Har ikke tall på alle gangene jeg reddet han ned fra et tre hvor han hadde klatret opp og ikke turde klatre ned igjen. Slapp han kun ut når jeg var hjemme, hvis jeg sov eller var på jobb, så var han inne (på badet).
Monajenten Skrevet 2. august 2008 Forfatter #12 Skrevet 2. august 2008 Dette høres jo veldig lovende ut:-D Hehe, har bare så utrolig lyst på skjønne nydelige pusen.
Gjest Skrevet 2. august 2008 #13 Skrevet 2. august 2008 Så fint at en liten pus kanskje snart får et godt hjem hos deg Gjør som det blir sagt flere steder over her - hold den inne minst 2 uker. Den vil sikkert holde seg i nærheten av deg når dere begynner å bevege dere ute, men hvis du er usikker så kjøp en sele. Pass på at det ikke står potteplanter fremme som den kan tygge på, det er mange stueplanter som er veldig giftig for puser. Og skaff gjerne et klorestativ eller bare en klorestolpe som du kan feste på veggen. Kan spare møblene dine for mye juling. Og forsikre småtten etterhvert - er så godt å ha i bakhånd hvis uhellet skulle være ute og pus trenger mye/langvarig veterinærhjelp. Kos deg med (evt) ny slavedriver i huset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå