Harald Ripultfør Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Skulle jobbe på fredag 17-21 opplæringsvakt. De ringte meg på Onsdag å spurte om jeg kunne jobbe 15.30-22.30 istetet, jeg svarte ja. Når jeg kom på jobb var jeg den eneste på min side (sykehjem) Fikk ikke noe opplæring. (jeg jobbet der for to år siden så 5 av beboerne kjente jeg fra før av men tilstanden dems var jo ikke den samme som før) Skulle egentlig jobbe 9-14 lør og søn. De ringer å spør om jeg kan jobbe 15.30-22.30 istedet på lørdag, jeg svarer ja og det er greit. Så leser jeg i vaktpermen i kveld rett før jeg går av vakt at jeg er satt opp på 08-15.30 i morgen.. Det har jeg ikke fått noe beskjed om. Jeg spurte han som jeg jobbet sammen med om han visste noe om det, og han sa bare at det hendte de gjorde sånn her.. Hva er det for slags praksis egentlig? Syns det hele virker uprofesjonelt jeg.. Ikke har jeg fått utdelt noe nøkkelkort heller så jeg må finne en som kan låse opp for meg inn på sykehjemmet og inn i garderoben..
manonym Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Totalt uprofesjonelt!!! Hadde ikke akseptert det...
Gjest Sauen og dingsen Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Sånn er det i helsevesenet=) hehe, neida, men det hender at vaktene i permen ikke stemmer med turnusen hos oss også... rart at du ikke fikk skikkelig opplæring da, siden du ikke har vært der på lenge - må jo få innføring i behovene til de forskjellige beboerne... Jeg fikk 3 hele opplæringsvakter, pluss infoskriv om beboerne og hva de trengte av hjelpemidler osv.
Harald Ripultfør Skrevet 2. august 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. august 2008 Har full forståelse fro at det er nødvendig å bytte vakter i blandt, men ikke uten å få beskjed! Hadde ikke jeg tilfeldigvis tittet i vaktpermen i kveld hadde jeg jo ikke vist at jeg skulle begynne 8 i morgen.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Jeg blir stadig oppringt om jeg kan endre på vakten min den dagen.. Det kan være alt fra sykdom eller at det er fagpersonell som må rokkeres om pga med. utdeling.. Så akkurat det er nok ikke unormalt innen helsevesenet.. =) Når det kommer til den vakten de hadde satt deg opp på i morgen så kan det jo være en glipp.., ellers ville jeg ha sagt ifra til dem at de MÅ spørre deg først.. Kodekort får man som regel ganske så raskt .. Jeg hadde nok krevd noe opplæring muligens.., men er du kjent med yrket så kan du jo også se i hver enkelt persons pleieplan.. Eller gå inn på bruker på dataen.., der skal det jo loggføres om det er noe spesielt.. =) Husker jeg fikk 3 opplæringsvakter fordelt på 2 avd. ( altså 24 pasienter ) også fikk jeg en opplæringsvakt på 3 avd. som er psykiatrisk med 8 pasienter..
meg & to små vampyrer Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 Men du, om du får forskjøvet arbeidstid skal du ha ekstrabetaling!
Harald Ripultfør Skrevet 2. august 2008 Forfatter #7 Skrevet 2. august 2008 Ja, jeg får håpe det bare er en glipp. Det var ikke sånn der når jeg jobbet der før ihvertfall, men det har jo vært litt utskiftning av personell så det er jo sikkert ikke helt som før der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå