temine Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Har drenert nylig, så nå er det bare herlig sand for kattebæsj rundt hele huset.Akkurat ferdig å male huset i dag, og tenkte nå å begynne å plante noe for å få det pent og for å slippe all kattebæsjen. Er et stort hus, så trenger mye planter. Orker ikke luke ugress over hele området til enhver tid, så trenger noe enkelt på store deler....så får jeg begrense blomsterbedene litt. Noen som har gode ideer til hva jeg kan ha der jeg ikke skal ha blomsterbed? Vil jo gjerne ha noe som ser pent ut hele sommeren....om det finnes da. Trenger ikke blomstre altså, men holde seg pent også når det ikke blomstrer. Kan man forresten plante ut noe nå, eller er det for sent?
Mrs. Bouquet Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Grønne planter med bark og duk syns jeg er greiest, slipper luking da. Så holder det med blomster og stauder i krukker her og der. Kan fint plante nå, men det nytter ikke med blomsterfrø vil jeg tro så sent.
temine Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 Kan ikke ha krukker stående annet enn like foran inngangen. Er gårdsvei gasnke tett inntill huset på baksiden, og kune nok der trengt noe tettvoksende litt pent:) Hørtes kjekt ut med bark og duk da, er lite ivrig på luking, men litt tåler jeg:) Lyst på roser som klatrer seg oppover på en kortvegg på utbygget, men ellers vet jeg lite:) Kan vel hende de kan hjelpe litt til på butikken og? Blomsterfrø er det vel litt sent for ja, men det får vi ta til våren igjen:) Takk for tips:)
Mrs. Bouquet Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Ja, vi fikk hjelp på butikken. Tegnet en liten skisse for hver gang vi skulle kjøpe inn planter til et område og hadde med på gartneriet. Sa litt om hvordan vi hadde tenkt, så fikk vi forslag og ble vist planter. Så tegnet de inn disse etterhvert på skissen. Når vi hadde bestemt oss gikk de og hentet plantene og lesset på tilhengeren for oss.
n_baby Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Stauder som er bunndekkere, bør du kanskje ha da. Disse sprer seg og dekker etter hvert bunnen. Du får mange forskjellige, med og uten blomster og i forskjellige farger på blomstene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå