nina Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 Hva regner dere som et normalt forbtuk på mat for to voksne og to barn i skolealder? Ser noen sier de bruker 1000 pr uke i mat , hva har dere ihandlekurven da , skal handle inn til helg , flere middager og frukt. Hvordan klarer dere det ? Hva brukier du ?
Blue Lady Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Vi bruker ca 5000 i mnd på matbutikken (det inkluderer hygiene og husholdningsprodukter, blader, brus, øl, godterier ol) Har regnet på det en gang og da fant jeg ut at vi brukte 3000 på MAT og 2000 på alt det andre... innsparingsmuligheter der... Vi er 2 voksne og 2 bleiebarn. handler 1 gang i uka, bruker da ca 700 kr, så komplenenterer jeg med det jeg har glemt og frukt/grønnsaker utover uken. Vi spiser helt vanlig mat. ikke biff hver dag liksom, men vanlig middag. I helgen koser vi oss med noe godt på kvelden i tillegg til middag med barna. Handler mye basisvarer billig (ris, pasta, hermetikk, kyllingilet, kjøttdeig på tilbud, ol), og handler inn en del dersom det er tilbud på noen jeg kan ha i fryseren.
RachaelRay Skrevet 3. august 2008 #3 Skrevet 3. august 2008 Jeg er helt håpløs når det kommer til budsjett osv. Jeg bruker altfor mye på matbutikken, og generelt når jeg farter rundt. 300 her, 200 der, og plutselig har det fløyet en tusenlapp. Nå er vi bare en voksen, to tenåringer og en 5 åring - men jeg tipper at om jeg hadde vært flink skulle vi fint klart et matbudsjett på 4-5000,- om jeg gikk inn for det - men det krever planlegging. Jeg er veldig prisbevisst, så det er ikke maten pengene suser avgårde på, men heller alt det andre man kan plukke med seg... Handle en gang i uken fungerer veldig bra - men det er ganske "tungt" å komme inn i. Handleliste er et must! Middagsmeny likedan. Og så mye lettere å være sunn, og få med grønnsaker, og spiser variert når man har middagsmeny :-) Nei, nå ble jeg egentlig inspiert til å komme i gang med dette igjen.. sommeren har vippet meg helt av planlegging nemlig :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå