Gå til innhold

Statens innkrevingsentral? Noen som har peiling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har desverre en sak der:( Men har nå lyst å gjøre opp for meg fort som fy, det er desverre tv lisensen som har hopet seg opp. Om jeg får meg et lån og det ikke er akuratt det de vil ha av meg er det da mulig og bli enige med dem om en sum?

Har hørt mangen som har hatt problemer med de å de ikke er villige til å bli enige om en sum som begge parter blir enig om. I min sak er det jo over 5000kr i renter/gebyr. Hadde ivertfall vert greit å få kutta litt ned på det. Men er det umulig?

Uff, ble rotete det her, men håper noen vet

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer ofte litt an på hvor gammel saken er osv.

Men i det store og hele er det lite samarbeidsvillige, da de har førsteprioritet dersom de går gjennom namsmannen og får direkte trekk i lønnsytelser eller tilsvarende dersom du har dette og da får de jo alle pengene.

Men som med det meste annet så skader det jo aldri å spørre.

Skrevet

Heisann.

Jeg har hatt en bot hos statens innkrevingssentral tidligere og betaler på en nå.. vart stoppet i tollen første gang og fikk en sum i bot. Ble stoppet igjen av politi etter å ha kjørt for fort nå for en stund siden. Fikk da en litt høyere sum i bot og med en gang jeg mottok den første regningen så ringte jeg og fikk satt dette til mndtlige avdrag som jeg kunne klare, nå får jeg giro hver mnd og om jeg vil kan jeg sette inn mer enn det avtalte beløpet. Det beste du kan gjøre er å ta kontakt, forklare situasjon og være medgjørlig. Det er tross alt din egen feil at du sitter i gjørma og de hjelper så langt de kan for å få til en ordning der de får pengene sine og du blir kvitt gjelden din!!

Skrevet

Er faktisk ikke min feil at jeg er kommet oppi det her, men har ikke tenkt å krangle om det her:)

Jeg har tenkt å gjøre opp for meg, men har først tenkt å "tilby" de en sum å se om de går med på det. F.eks at de halverer summen av det som er renter/gebyr.

Men om de går med på det er jo en helt annen sak:P Men krysser fingrene!

Skrevet

SI går vel ikke gjennom namsmannen? De kan trekke deg direkte fra lønna de... Og namsmannen er som regel litt mer rund i kantene enn SI. SI er ett troll... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...