Gå til innhold

Dere som er rundt uke 33..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger babyen deres?? Hvor langt opp når babyen deres??

Jeg forstår bare ikke hvordan min ligger.. Det er en kul (rompa??) ved siden av navelen min.. og ingen baby over navelen min.. Så hvis rompa er så langt nede, hvor i alle dager er resten av kroppen da da??

Hodet har ikke festet seg eller noe, jm mente han lå med hodet ned, men jeg er jammen ikke sikker.. lurer nesten på om han kan ligge tvers eller noe jeg?? Eller langt bak i rygen? Går det an? Forstår ikke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du mener, hehe.. Er ikke mer enn 31+1 jeg da, men har samme følelse på hvordan baby kjennes ut, og på UL denne uka s sa de at han/hun lå ned med hodet:) Så kanskje din også gjør det?

Skrevet

Har termin samme dag som deg... lurer på det samme! Kjenner en hard kul som ligg ca ved navlen, avogtil litt mot høgre (mest)/ venstre side. kjenner spark/ boks både mot blæra og på sidene og avogtil oppover oxo.... Klare lixom ikkje å skjønne om "kulen" er rumpa eller hodet.... Føler egentlig at han/ ho turnar endel alle vegar der inne??? Ofte føler eg at han sparkar innover slik at rumpa stikke ut og magen blir skeiv! Blir ikkje klok på ditte her... hehe :o)

Skrevet

ok, nesten "godt" å høre.. At ikke "deres romper" er lengre oppe enn min. hihi..Begynner jo å tenke alt mulig jeg.

Stilig med termin samme dag da :) Blir spennede å følge deg opp! Er det din første?

Skrevet

min ul-termin er 21 sep og her ligger gutten i tverrleie og slik har han ligget siden uke 29 el. no sånt....føler ogsp at det er endel turning men det virker ik som han klarer å få hodet ned....

Jeg føler hodet er mye roligere og der er det bare vride bevegelser, rumpa beveger seg mer og det er mer den som stikker ut.

Skrevet

Hvordan vet du at den ligger i tverrleie? Har du vert på ul eller er det jm som har kjent det liksom?

Har de sagt noe til deg om når han burde snu seg med hodet ned hvis han kommer til å gjøre det?

Skrevet

Ja dette er vår første, så føler meg veldig klønete og usikker...menmen det er vel naturlig. Ved sist JM-kntrl låg babyen i seteleie, men har inntrykk av at den har snuddd seg utallige gonger sidan det ;o) JM sa til meg at ca rundt veke 35 skulle man begynne å tenke på at han skulle legge seg rett veg. Skal til neste JM- kntrl når eg er 36+1 så eg har ikkje tenkt å bekymre meg før det evt ;o) Er dette din første da? Hadde vore kjekt å følgast. Er det din første også? Blir spennande og sjå kven som kjem først i mål da...hihi! Kjem vel når han/ho er klar!

Skrevet

Nei, det er min andre.. Men hver svangerskap er veldig ulikt, så føler meg i grunn ikke noe klokere.

Er du fra vestlandet?

Skrevet

Jeg er i uke 34 nå og hodet til den lile har festet seg her:)

Så kommer ryggen og rompa på venstre siden(sett ovenfra) av navelen min, ikke høyere opp, så kommer fotene på høyre side :D

Så når han strekker seg kommer det ut den kulen på venstre siden og fotene på den ndre siden, så magen blir helt avlang hehe. Ganske sprøtt å se på. Bena bruker og komme langt opp også når han tar skikkelige kick spark der inne:p

Skrevet

Jeg følte på meg at han lå i tverrleie og når jeg kom til jordmoren og hun skulle sjekke leiet så stemte det at han lå i tverrleie, var en uke etterpå hos legen og han kjente også at babyen lå i tverrleie....

Skrevet

Jeg er i uke 33 og min pike har lagt seg med hodet ned, så kroppen langs min vestre side og bena under høyre ribben. I følge min jordmor var dette den hyppigste og beste posisjonen for babisen å ligge i. Så nå får vi bare håpe hun blir der..

Kjenner mye spark under høyre ribben, og en del midt på magen, så da regner jeg med at det er hendene som holder på midt på magen og føttene under ribbenet..

Hikkingen kjenner jeg godt nederst på venstre side, så det passer vel med hvor brystet hennes er..

;)

Skrevet

Det er akkurat på den måten jeg kjenner det også!! Da har kanskje min bebi også lagt seg med hode ned!! jippi! For sist jeg var til kontroll lå hun i seteleie. Ble litt bekymret da.... Skal til jordmor imårgen så det blir spennende!

Altså.. hikking nederst på venstre side, kul på venstre side av navlen, sparking under høyre ribben.. Så da høres det lovendes ut!!!!!

Skrevet

Jeg går over i uke 33 i overmorgen, og her kjenner jeg tydelig hodet oppunder ribbeina enda. Sparkene skjer langt nede på magen. Tror han sitter med rumpa godt neddi bekkenet enda. Håper han snur seg snart da...:-)

Skrevet

Jeg kjenner rompa som oftest øverst i mosten, han ligger med ryygen ut, eller til venstre. Det sa jm også sist. Hodet godt nedi bekkenet, men ikke festa.

Hvordan vet du at det er hodet og ikke rompa du kjenner?

Hikking kjenner jeg som regel på venstre siden, men midt på magen.

Han har nok plass enda og driver fælt på noen ganger :)

er nå 33uker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...