mamma til gutta boys! Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 jeg skal egentlig starte på grunnkurs igjen (helse og sosial) nå til høsten. men jeg vet det ikke er nødvendig en gang, siden jeg er møkkalei skolen.. har ikke lappen.. gutten må i barnehage, eg på skolen til 08.00 og jeg må GÅ! betyr at jeg må opp 05.for og rekke det og jeg vet jeg ikke klarer det.. ja kanskje jeg er lat men det er ikke grunnen.. er oxo noen personlige problemer inne i bildet. Men nå har jeg tenkt at jeg kanskej kan ta skolen hjemme?! har hørt flere som har gjort det som har barn.. hvordan er det egentlig? kan alle gjøre det? kan jeg ta alle de fagene hjemme??
Gjest Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Hei! Tok selv fagbrev som hjelpepleier som privatist. Ta en tur til nærmeste videregående og snakk med veilederen der. Oppmelding til privatisteksamen til jul er 15. september mener jeg. Meld deg opp i de fagene du tror du kan klare, det koster rundt 400,- for hver eksamen pluss skolebøkene (noen kan lånes på bibliotek eller skolen). For min del fungerte dette greit men husk at du er selv ansvarlig for å få lest nok.... Uansett, hopp i det med begge bena!! Lykke til
mamma til gutta boys! Skrevet 2. august 2008 Forfatter #3 Skrevet 2. august 2008 men er det ikke sånn at det er veldig dyrt? =) Har ikke peiling på det jeg.. Og kan jeg gjøre det selv om jeg ikke har gått noe på videregående i det hele tatt? eller må man ha tatt noe fra før?
Gjest Skrevet 3. august 2008 #5 Skrevet 3. august 2008 Hei igjen:) Det blir jo litt dyrere i og med at en betaler noen hundrelpper pr. eksamen men ellers er det like dyrt å fysisk gå på skolen. Og ja, så lenge du har fullført ungdomsskolen kan du gjøre det slik. Hvis du vet at det blir litt lite tid til lesing pga barn tar du ett og ett fag istedet for flere...fleksibelt og litt mindre sjanse for dårlige karakterer;) Ring skolen i morgen og avtal møte med studierådgiveren så skal du se;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå