Gå til innhold

Musikk til magen? Hva tror dere...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å spille musikk til lille trille inni magen. Det jeg lurer på er da....

1) Hvilken betydning tror dere det har for den lille?

2) Når kan jeg begynne?

3) Høres det hvis jeg setter hodetelefoner på magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke noe fastisvar på spørsmålene dine, men jeg tror

1) Den kjenner igjen musikken den hørte i livmora etter at den er født, dette kan virke beroligende for babyen da omgivelser som ligner på livmora føles trygt og avslappende.

2) Det sies vel at fosterets kan høre fra uke 23, men det er ikke helt enighet om dette.

3) Tipper det ja, med mindre det er mye støy inni magen akkurat da.

Skrevet

Jeg bruker musikk. Det er en sang som lillemann reagerer masse på hver gang jeg setter den på. Da sparker han som bare det. Det er veldig gøy:)

Bruker hodetelefoner, men behøver ikke alltid det heller.

Skrevet

Jeg skal jammen prøve dette, men må vel vente noen uker. Er bare i uke 18 i dag. Mente å lese at ungen kan oppfatte lyder allerede nå, men det er vel kanskje ikke så avanserte lyder som musikk...?

Skrevet

det funker med musikk!! Min lille prematurgutt var veldig urolig en kveld på sykehuset, og jeg SKULLE se cæsar... Så tok han med på tvstua, grinende og utafor som han var, så tenkte at jeg får vel med meg NOE?? Men når kjenningsmelodien kom, så ble han bom stille, og da fikk jeg vugga han i søvn på et par minutter :) så jeg var rask med å ta opp cæsarmelodien på kassett og ha i bakhånd hehe :D

hodetelefoner? aner ikke

Skrevet

Hei!!!!!!!!!!!

Musikk til magen er virkelig spennende, jeg klarte ikke gjennomføre det med første mann, men har tenkt å gjøre det nå. Fikk ett tips da jeg gikk gravid om ikke å bruke alt for mange melodier/sanger, men 2 - 3 stk som spiltes hver dag. Mange som har gjort dette sier at det har beroligende effekt på babyen når den kommer ut. Tror egentlig ikke at du trenger hodetelefoner, barnet hører likevel. Tenk på alle lydene den er omgitt med da inne i magen. Hjertelyden din er som musikk i ørene til barnet ditt og det vil det være når barnet kommer ut til deg også!!!!!!!!!! (Lyst til å vite mere kan jeg anbefale en bok som heter: "Det musiske menneske" husker ikke i farta hvem som skrev den) Lykke til

Skrevet

Trenger man hodetelefoner???

Hører ikke fosteret uansett, hvis man ikke har på minimum lyd da?

Foster roer seg når de hører lyder de kjenner igjen fra tida i magen, så man kan vel i bunn og grunn spille hva som helst..

Men mozart skal visst være ekstra bra? Ingen som får meg til å høre på Mozart i 4 mnd uansett :P

Skrevet

Det er en grunn til at babyer sovner når man støvsuger.. :)

Og av hårføner f.eks, for de lydene minner om lydene i magen..

Skrevet

Noen som har gode forslag til musikk da?

Skrevet

Grunnen til at jeg lurte på det med hodetelefoner var at da kan man sette dem på magen mens man sitter og ser på tv eller no. Blir kanskje for mye forskjellig lyd da...?

Mozart skal vistnok være bra for hukommelse, motorikk og læring.

Sikkert et bra valg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...