Fire småtroll Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Vi har bygd på ca 50 km2, men med ganske masse spesialtegnede vinduer (det fordyrer en del). Det er nå ferdigstilt utvendig, og det kom på mellom 40 og 50.000,- Hadde da håndtverkere, men også litt vennetjenester. Nå gjenstår det innvendige, koster desverre penger det også, og pengesekken er tom, så det får vi ta litt etterhvert, blir endel egeninnsats der... Men grøsser bare jeg tenker på elektrikerregning osv. Vi hadde allerede et tilbygg der i en etasje, så vi har bare bygd på 2.etg, isolert, byttet alle vinduer og lagt nytt tak. det blir dyrere om du må til med grunnmur osv.
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. august 2008 #3 Skrevet 2. august 2008 Mener du at du fikk bygget på 50 kvm for undeer 50 000? Mener du ikke 500 000?
Fire småtroll Skrevet 2. august 2008 #4 Skrevet 2. august 2008 Hehe, hadde vært litt for forsiktig når jeg trykket på nullene der ja, selvfølgelig 500.000,-
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. august 2008 #5 Skrevet 2. august 2008 Men det var å bygge på en etasje oppå et bygg som var der fra før? Det blir billigere enn å bygge "utover" altså? Har du peiling på dette du siden du nettopp har gjort det? Vet du noe om det er noen grunn til at man ikke skulle få bygge på rekkehuset sitt med en full etasje?
silje-Thea 010108;) Skrevet 2. august 2008 #6 Skrevet 2. august 2008 vi driver å bygger på en etg nå...hadde enebolig på ett plan med flatt tak..ca 115 kvm...2 etg blir ca 90 kvm med møne tak... pluss at vi har bygd på gangen nede i 1 etg litt så bare gangen koster vel 25 tusen... tilsammen har vi lånt på huset 450 tusen..
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. august 2008 #7 Skrevet 2. august 2008 Hm, ikke verre altså... Jeg har liksom sett for meg borti millionen, jeg. Og bare avfeid det hele. Men kanskje det er verdt å prøve, da. Kan godt ha lån på 500 000 mer vi.
silje-Thea 010108;) Skrevet 2. august 2008 #8 Skrevet 2. august 2008 det spørs jo litt om du skal ha et firma til å gjøre hele jobben...men vi har snekkere som gjør dette svart...de skulle ha 70 flis for jobben.. å takstolene våre kostet 70 tusen...materialer for mellom 150 og 200 tusen vil jeg tippe...men klart det trenger jo ikke bli "så dyrt"...vi har ikke valgt det billigste av tak og vinduer blandt annet..å vi har et lite ark som fordyrer prosjektet litt...pluss gangen da...
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 2. august 2008 #9 Skrevet 2. august 2008 OK, da spørs det vel. For jeg ville aldri hatt folk til å bygge svart på huset mitt. Men jeg skal nå i hvertfall undersøke litt rundt om kring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå