Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #1 Skrevet 2. august 2008 syns det er ekkelt at svigermor snakker negativt om de andre familiemedlemmene faktisk datter og svigerdatter... og jeg vet at hun ikke likte svigerdatter den første tiden men heldigvis har hun "skikket" seg sier hun.. hva sier hun da om meg når hun snur ryggen til? syns det er så ekkelt
Anonym bruker Skrevet 2. august 2008 #2 Skrevet 2. august 2008 Slik er min far.Noe ekstremt også.Det er til tider utrolig slitsomt for det er det eneste han vil prate om, og jeg prøver å få samtalen over på noe annet. Tror det er slik dem blir når dem blir gammel, det første dem leser i avisen er døds anonsene liksom. Jeg tror at min far gjør det samme om meg til andre, eller kanskje ikke for han har ikke så mange lenger å gjøre det til. Det værste er at jeg ikke tørr å be han holde kjeft, jeg bare styrer samtalen over på noe annet de få gangene vi treffes.Og det er kanskje 1 gang hver 2 mnd. Svarene han får fra meg er bare åja,mmmm,hmm.
Anonym bruker Skrevet 4. august 2008 #3 Skrevet 4. august 2008 Vet hvordan det er, ja. Svigermor mi tar samboeren min fatt med jevne mellomrom, heldigvis sier han fra til meg om det. Jeg ser slik på det at jeg vet hvor jeg har henne da, så jeg forteller henne minst mulig. Hun er ikke slik kun med meg, men med hele familien.
Anonym bruker Skrevet 18. august 2008 #4 Skrevet 18. august 2008 Min svigermor satt i dag og snakket negativt om en av hennes svigerdøtre, mens jeg og den andre svigerdattera hørte på, samt at hennes tre sønner og et par barnebarn hørte på inkludert denne svigerdattera sin sønn på 3,5 år. Synes det var stygt gjort, indirekte satt hun og sa at hun var feit. Lurer på hva hun sier om meg når jeg ikke er tilstede. Den andre svigerdattera som var tilstede og et barnebarn på ca 12 er overvektige, hun som hun snakket om er ikke overvektig, men har kanskje noen kilo for mye rundt magen etter et par barnefødsler. Så du er ikke alene om ei svigermor som baksnakker andre familiemedlemmer, synes det er forferdelig irriterende og gjør at jeg mister respekten for henne.
Anonym bruker Skrevet 19. august 2008 #5 Skrevet 19. august 2008 Hvis hun snakker dritt om alle, er det ingen som tar henne seriøst. Jeg foreslår at du sier positive ting om dem hun slenger dritt om.
Anonym bruker Skrevet 2. september 2008 #6 Skrevet 2. september 2008 Min svigermor eg akkruat lik. Hun snakker spesielt negativt om meg, konen til bror til mannen min og sambo til søsteren til mannen min. I tillegg så bare rakker hun ned på mine forledre, søsken og besteforeldre. Men jeg vet vertfall hvor jeg har henne, prøver å ikke chatte med når hun kommer med slikt vrøvl, og ikke ta meg nær av det hun sier. Jeg vet at jeg har min mann på min side, og det var heldigvis han jeg giftet meg med og ikke henne Vet det er vanskelig, jeg har slitt med min svigermor nå i mange år, men hun blir ikke bedre så da får jeg være den "voksne" å heve meg over dette her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå